stroomverbruik senseo

• choc

ik lees in de krant dat de senseo ongebruikt toch nog 7 watt per 24 uur verbruikt.

ook de deurbel verbruikt 4 watt per 24 uur.

men kan er een aan/uit stekker tussen plaatsen.

jammer dat men stroom verbruikt terwijl de apparaten uit staan.

misschien opletten bij aanschaf.

groet choc

• Douce

Daarom wordt ook door de energiebedrijven altijd geadviseerd om niets “stand-by” te laten staan.

Douce*D

• ¥ Lotje ­­¥

Nu ik dat zo leest van die deurbel….hihi. De onze was wel eens kapot .vond het nieteens zo erg;);) . Maar we hadden ook nog zo,n klopper die hadden we er een tijdje opgezet. Kost niks . ;);) zou een optie zijn :)

En de senseo uit trekken . ui t het stopcontact . waarom aan laten als je het toch een tijdje niet gebruik ???

• Beheerder

wij hebben op de magnetron een aan/uit knop de rest gaat de stekker er gewoon uit of zetten gebruiken we de uitknop.

zp hebben we bv de videoapp. niet constant aan. alleen bij gebruik. de tijd daarop hebben we niet nodig daarom hebben we klokken en wekkers.

De pc bv blijft niet de hele dag aan staan. bij geen gebruik gaat hij gewoon uit. wie hem later nodig heeft doet hem weer aan.

De tv nooit op sby die is altijd uit als er niet naar gekeken word zo ook de dvdspeler.

en zo bezuiningen we veel op stroom maar ook op water. dat recycleren wij hier veel vuldig.

Wil je wrm douchen dan eerst koud water opvangen in een emmer tot water op temp. is opgevangen water kan je gebruiken op bv toilet door te soelen of plantjes water te geven. Misschien je strijkijzer bij te vullen etc.

Water van ons zwembad daar hebben we 6 mnd lang tig keren perdag het toilet mee doorgespoelt. ivm chemicalien in het water gebruiken we het niet voor de planten maar wel bv de stoep te schrobben. toiletten door te spoelen. Oke het is een gesleep maar eind afrekening scheelt het een boel.

• Tiny

Senseo is heel erg duur, je bespaart je een hoop geld als je dat kreng aan de buren geeft :) en weer gewoon koffie gaat zetten ;)

Sommigen zweren erbij, maar ik vind het echt geen lekkere koffie.

• ¥ Lotje ­­¥

Weet je wel dat gewoon ouderwets malen de lekkerste koffie is . ow god ik heb nog een koffie molen van m,n oma . zo eentje die je tussen je knie-en zet en dan rond moet draaien haha:D . .

• Nel

Doe vast me senseo ..niet de deur uit

• Jenny

Ik ook niet Nel:D

• krentje

Ik ben een beetje senseo af.. Ik ben nou espresso fanaat.

• Nicole

En ik ook niet Jen :)