OT en toch consum m

• Alie

Ik schrik van de slotjes op dit bordje,

zoveel heb ik er nog nooit gezien,

ik dacht dat dit een consuminderbordje was!

Maar op slotjes is wel degelijk niet bezuinigd!

Consumindertip van vandaag, leef eens een dagje uit de koelkast terwijl je eigelijk niet zoveel in huis hebt, gezien op TV, die mevrouw had wel degelijk een 3 gangen menu in huis! Ze schrok er zelf van!

Maak je koeling en je vriezer eens leeg en ontdooi daarbij gelijk je vriezer, in de winter kun je je producten buiten leggen gewoon in de lades, de vriezer schoonmaken de koeling schoonmaken en je energiegebruik is weer normaal!

• krentje

Ik kan vandaag echt niet een dagje uit de koelkast eten :(

En zeker geen drie gangenmenu !! Zou trouwens een rare combi worden als ik met die spullen zou koken haha ( en dan zou de kat ook niks te eten hebben..)

boodschappen halen helaas…

O ja en als je je koelvrieskast in de zomer ondooit kan je alles mooi in een koelbox stoppen of inpakken in krantenpapier zodat de boel niet ontdooit.

• ¥ Lotje ­­¥

ja een idee voor een ander . Maar vind je het raar dat ik helemaal mijn vriezer niet aan heeft . Al een jaar of 3 niet meer. Wat ik nodig moet hebben haal ik gewoon . Verschillende dingen vond ik niet lekker uit de vriezer en ging me toen afvragen van :: waarom moet je het eerst kopen om een paar dagen in de vriezer te leggen en dan op te eten . Je kan het net zo goed dan kopen als je op die dag het moet hebben . Enne…. ik mis hem niks heel die vriezer niet.

• Alie

Ja zo heb ik geen wasdroger, ik hang alles op,

vaatwasser ik heb een borsteltje,

een stoomoven heb ik ook niet gewoon een vergiet boven een pan water,

en zo kan ik wel ff doorgaan,

mijn vriezer ( 3 laden)een ander verhaal,

ik vind het duur elke dag naar de winkel,

en patat ,kroketten, ijsjes diepvriespizza's bitterballen loempia's enzo vind ik echt erg lekker, dus een vriezer heb ik wel,

maar zonder kan natuurlijk ook als je van boodschappen doen houd, ik haat het!

• consuminderaar

Het is ook niet normaal meer Alie, ze zijn volkomen doorgeslagen hier met het monddood maken van de mensheid!

• Paul

ben 3 weken geleden voor het laatst naar de winkel geweest voor boodschappen.

Als dat geen consuminderen is. ;-)

• krentje

Eet je gras Paul?

Nee grapje hoor ;) maar ik ben wel benieuwd hoe je dat zo doet. 3 weken winkels ontlopen.

• Alie

Gewoon lekker prikken , en geen aanleiding geven tot slotjes, dit is gewoon teveel, lekker prikken, en het er niet meer over hebben, ik prik gezellig, en je doet gewoon mee , toch?

• Alie

ja Paul, lekker melk bij de hand ,

land voor een moestuin

de kippen leggen eieren,

je gras kun je roken,

en last but not least,

je bent alleen en eet ook weleens bij je moeder,

maar goed 3 weken niet de winkel is toch mijn ideaal, maar ik haal het nooit!

• Paul

Heb een grote diepvries,

en veel potjes groenten op voorraad,

en kisten aardappelen,

en inderdaad groentetuintje, en verse melk.