wat bedoelen jullie met: slotjes?
Wij eten hier wekelijks wel 1 of 2 keer uit de koelkast vriezer. Dit noemen we dan de kliekjes dag.
Is makkelijk en je hebt dan een of meer dagen geen verplichte kookuur. Ipv electra waremn we het op gas want dat is een stuk goedkoper dan electriciteit.
Wat ook een tip kn zijnisbekijk je kasten eens goed je komt soms dingen tegen waarvan ja denkt had ik dat nog……..
Zo maak ik dan van de blikjes en potjes uit de kast die er al een tijdje staan een fantasie maaltijd. Je ruimt dan meteen je kast op zodat je weer plaats heb voor andere dingen.
Zo koken we water in een fluitketel en is de warmwaterkan" verbannen naar de loods.
De koffiezet apparaat gebruiken we alleen bij bezoek want wij drinken voor die 3x per dag dat we koffie dinken het liefst instant koffie met smaakjes van de Lidl of de Aldi.
Boeken kopen we niet maar lenen we bij de biep.
De auto's/motoren zijn echt voor woon werk verkeer en moeten we toch weg dan nemen we die ene die het goedkoopst is ( rijd op gas en betaald geen belasting meer omdat hij meer dan 25 jaar is).
Verwarming hier ondanks de kou blijft de hele dag op 16 graden pas na 19.00 gaat het een graadje hoger. We dragen gewoon een dikke trui.
Bed verwarmen indien nodig doen we met kruiken. Het water daarvan gebruiken we dan of voor de plantjes binnen of we koken het weer voor de volgende kruik.
Nieuwe geurtjes worden pas gekocht als de oude bijna leeg is.
Tandpasta gebruiken we tot het laatste beetje door de tube open te knippen en uit te borstelen.
afwassen doen we handmatig
de droger gebruiken we niet die staat beter gezegt alleen voor de sier.
Zo ook de vaatwasser.
Wasmachine na 21.00 en de weekenden want dan gebruiken we daltarief.
Drogen doen we op een waslijn in de loods.
Strijken 1x per 2 weken want zoveel valt er wekelijks niet te strijken tenzij ik uit mijn uniform blousen ben.
Pantys moet ik dragen voor mijn werk die gaan was in was uit en heeft een been een gat of ladder knip ik die af en bewaar het andere gedeelte tot ik er nog een heb en draag ze dan tot ze echt helemaal op zijn.
Wil je eventueel conumideren op toilet papier dan kan je je billen afwassen met een fles water naast de plee en een handoekje erbij. ( indische mensen doen dit veel)
Oude t-shirts gebruiken om te poetsen het zijn fantastische poetsdoeken.
Oude handoeken knippen in bruikbare maten om te gebruiken als afwas of poetsdoekje
Waar je geen stroom nodig heb die uitdoen bv licht in een ruimte waar je niet aanwezig bent. De radio of tv uit omdat je je daar niet begeeft etc.
tja zo kan je nog lang doorgaan.
Zo heb ik hier ik weet niet hoeveel slabbertjes gevonden (exvrouw was koopverslaafd) en een hoop vaatdoekjes dat ik nu heb. Gewoon touwtjes eraf knippen en klaar is Klara. Van de oude handdoeken maak ik hangmatjes voor de ratten in de kooi en gooi ze dan na gebruik weg. Geen wassen met die piesdingen wat ik vroeger wel deed. Zo'n 800 knuffels hier gevonden (man schok zich het apelazerus en ik zag hem rekenen hoeveel maandsalarissen dat wel niet van hem waren ), die hebben we aan kinderen gegeven die we kennen en ook een heel groot deel aan de ambulances. Die kunnen het goed gebruiken voor kinderen die mee moeten rijden. Er staat hier nog voor een weeshuis aan babykleertjes/spullen/handdoeken/capes/kant en klaar luiers die gewassen kunnen worden en weet ik het allemaal. Zeker voor ruim een jaar aan spullen voor 2 kinderen. Een a.s. tweelingmoeder zou er een jaar mee geholpen zijn, wat moet ik ermee? Ruim 8 grote dozen en 5 vuilniszakken vol. Geen hond op Marktplaats die het wil kopen en zomaar weggeven vindt mijn man ook geen goed idee. Voor 50 euro willen ze het nog niet hebben en alles is zo goed als nieuw.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?