Nee Nicole,
Ook wij zetten dingen te koop op MP en Ebay.
Ook al zijn het kleine bedragen je krijgt er toch wat voor en kringloop krijgt alles en verkoopt en dat kan ik dus ook.
Ik heb geen malibu kasten in ieder geval.
Ik heb een bed over maar daar komt vanavond een kennisje voor om het op te halen en de rest bestaat uit kleding, kandelaars, gordijnen en vaal beddegoed.
Morgen komt er een dinnetje langs om te kijken of ze nog wat leuks voor haarzelf in de kledingzakken ziet en wat er overblijft gaat naar de zending v.d kerk.
En met die kandelaars/waxinelichthoudertjes kan ik ook heel goedkoop cadeautjes van maken zit ik net te bedenken. Mooie kaars, lief kaartje mooi ingepakt.
Deze keer zal er niets op marktplaats terechtkomen dus.
Met marktplaats heb ik wisselende ervaringen. Meestal gaat het heel goed, maar ik heb ook wel eens gehad dat iemand niet op kwam dagen ( zit je met je goede gedrag..)
En een keer beschuldigt geweest van oplichting bij het verkopen van een rok van welgeteld 5 euro…
Het is wel goed afgelopen, maar het was niet fijn.
Veel overbodige spullen hebben we eigenlijk niet, de kleding gaat van het ene kind naar de volgende, totdat het versleten is, en eindigt dan als poetslap in de garage of zoiets. Kunnen we er echt niets meer mee, dan gaat het in de grijze container of mijn man brengt het naar de stort, want het is dan echt niets meer waard. Wij hebben ook een hele boel oude spullen en gebruiken het gewoon totdat het op is. Ik zie spullen als iets om te gebruiken. Ik snap ook niet dat sommige mensen ergens op “uitgekeken” raken. Een kast is gewoon een kast. Er komt geen dag dat ik hem opeens niet meer mooi vind. Als hij in elkaar zakt, dan is het tijd om te vervangen.
Ik heb een paar weken geleden opgeruimd, allemaal oude Knip Modes weggegeven aan een vriendin en aan het kringloopcentrum. Nu wil ik een nieuwe paardrijbroek voor mijn dochter maken, en dacht even de Knip te pakken…. Laat ik die nou net ook weggedaan hebben. SNIKSNIK, ik bedoel maar, soms ruim je iets te heftig op…
Overigens, heeft iemand soms nog de Knip Mode waarin paardrijbroeken in verschillende maten staan, van mt 36 tot en met 46 als ik me goed herinner en in verschillende lengtematen ook nog. 't Was echt een heel praktisch exemplaar, ik hoop eigenlijk dat ik hem aan mijn vriendin gegeven heb, dat hoor ik volgende week pas, ze is dit weekend weg.
Groeten Anly
Nee Nicole, je bent de enige niet: ik koop en verkoop regelmatig. Meestal meubilair.
Zo houd ik de oplichting ver van mij omdat ik niet opstuur en ook niets koop zonder het gezien te heben.
Ik verzamel die spullen bij buren, vrienden, familie enzovoort. Als iemand in mijn kennissenkring iets kwijt wil dan haal ik het op ( mits niet te ver weg) en verkoop het. Ook koop ik wel spullen in de kringloopwinkels in en verkoop die door.
Een klein handeltje ja.
Ik verdien er ongeveer 300 euro per maand mee, daar gaan soms de benzinekosten nog af. De afgelopen 2 maanden heb ik enkele grotere stukken verkocht die in totaal 2000 euro opbrachten.
Ik wil het niet verder uitbreiden omdat het een hobby moet blijven: mijn spaargeld wil ik wel onder de vrijstellingsgrens houden , bovendien gaat het steeds meer op winst uit onderneming lijken. Dat is de bedoeling niet.
Omdat we dit jaar ons huis willen verkopen ben ik ook aan het afbouwen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?