consuminderende kledingtips

• krentje

Als je niet meer weet wat je aan moet trekken..

1) mest je kast uit.

2) Doe alles wat niet meer past

of wat je langer dan een jaar geleden gedragen hebt apart.

3) Ga combinaties maken. Je zal aangenaam verrast worden.

4) onthou geslaagde combinaties of maak er desnoods foto's van ( helemaal handig is hierbij de digitale fotocamera)

5) Pak de kleding bijelkaar die je nooit draagt maar die er wel netjes uitziet en ga met een vriendin ruilen.

Jij blij, zij misschien ook.

Resultaat een fijne opgeruimde kast en je hebt weer wat om aan te trekken.

extra tip: Soms kan je van je oude kleding ook leuke nieuwe dingen maken. Zo heb ik zelf van een jurk een modern tuniek gemaakt en van een truitje met een beschadigd mouwtje een leuk hemdje. Van een oude spijkerbroek heb ik ook een keer een leuke rok gemaakt.

• Rebecca

Hey, dat vind ik nou leuke tips!

Dank je wel!

Ik moet voor mijn werk altijd op ten top ‘strak in het pak’ en ik heb weer regelmatig de gedachte van: Wat moet ik NU weer aan?

Het word tijd dat ik de boel weer es goed uitzoek, en vooral dat zoeken naar nieuwe combinaties ga ik even meenemen.

• ¥ Lotje ­­¥

yep heb ik pas gedaan . ben aan het combineren gegaan . en ja wel je staat verrast. Ook met sjaaltje , centuren en friemels bij het een en ander doet wonderen . Ik doe dat ook in de zomer met de zomerkleding eens . :)

• Channah

Toevallig heb ik vandaag zo'n verrassende combinatei gemaakt. Niet dat ik mijn kast ehb uitgemest: er waren andere dingen te doen (gewoon werk). Vanmorgen trok ik een behoorlijk strakke broek aan, ook met strakke pijpen, en een T-shirtje met lange mouwen. Tijdens het werken aan de computer bleek dat toch wat te koud, dus ik ging op zoek naar de dingen die ik normaal bij deze broek draag. Helaas: alles in de was. (Meteen een reden om een was te draaien. ;-)) De kast eerder geïnspecteerd en besloten om maar even een fluwelen tuniek die bij een nogal sjieke rok hoor aan te trekken. Nou, verbluffend. Het is net of ik een minijurkje aanheb. Het staat geweldig, dus dat ga ik meer zo dragen!

• anna.m

Mijn consuminderende kledingtip is de volgende ,als een kledingstuk mij verveeld en de samenstelling van de stof laat het toe dan doe ik de kledingstukken met een textielverfje(leuk kleurtje) in de wasmachine zo krijgt de kleding weer een tweede kans. .

• Channah

Nog een tip: koop NOOIT een kledingstuk als je twijfelt of je het wel leuk genoeg vindt, ook al is het nog zo goedkoop. Mijn ervaring is dat je het dan misschien één of twee keer draagt, en daarna nooit meer.

• Pietje Puk

Ik ga mijn kast deze week eens flink uitmesten. En inderdaad: alles wat ik langer dan een jaar niet gedragen heb kan een andere bestemming krijgen.

• krentje

http://www.youtube.com/watch?v=582z7Za98nM

http://www.youtube.com/watch?v=n6ghpwy6xik

http://www.youtube.com/watch?v=9yD_nS2RxcQ

Om maar eens te beginnen.. haha :)

• Channah

Er zijn kledingstujkken die ik 10 jaar niet of nauwelijks draag, en dan opeens weer wel. Zonde toch om weg te gooien?

• krentje

Gewoon dragen of pimpen!