zelf tomatensap maken,tomatensaus en andere tomatengedoe

  • krentje

    Vast Vlaams voor blikje

  • Margriet

    Wij vinden dat pakje van Conimex voor Babi-pangang saus altijd heel karig. De smaak ervan is wel heel lekker.

    Pakje van Conimex (babipangang-saus), uitje en knoflook fruiten, brickje tomatenpuree en een flinke (FLINKE) scheut chili-saus aan de saus toevoegen et voila: VEEL saus.

    Uiteraard kun je Babi-Pangang ook helemaal zelf maken maar daar heb ik niet altijd de tijd voor. :-)

  • Channah

    Natuurlijk waren die tomaten uit blik eens vers, en ongezond zijn ze ook niet. Inderdaad in de winter goedkoper. Maar lekker?????? Nou, nee. ;-(

  • Margriet

    Da's zo'n pakje tomaten. Het is geen puree, maar meer ingedikt tomatensap.

    Een soort mini-pakje zoals sinaasappelsap . Geen blikje maar een pakje. 29 cent.

  • krentje

    Nederlandse tomaten zijn zowieso niet lekker.

    Hollandische wasserbommen noemt mijn Duitse buuf ze :)

  • Channah

    Ik sta weer helemaal versteld!

    Als vegetariër maak ik uiteraard nooit Babi Pangang. Maar dat mensen die Conimextroep met alle chemische toevoegingen gebruiken begrijp ik echt niet. Gadver! :-(Terwijl het zo eenvoudig is - en dat kost misschien iets meer tijd, maar dan spreek ik over 5 tot 10 minuten - om een saus te maken die echt lekker is.

  • Channah

    Vol met conserveringsmiddelen.

  • krentje

    Kom op met je recept!

    :)

  • Marjorie

    Eerlijk gezegd gebruik ik nooit tomatenpruee want ik vind het vies.

    Sorry :)

  • Channah

    Nederlandse tomaten zijn best lekker, maar uiteraard niet in de winter te koop, tenzij uit kas. Hetzelfde geldt voor Duitse tomaten.