Die ellendige euro

• Swartdam

We zijn nu zes jaar gewend aan die euro , althans zo hoort het te zijn .

Ik reken nog steeds om en ik ben er nog steeds van overtuigd dat ondanks wat de overheid ook beweerd we er mooi mee het schip mee ingegaan zijn , voor mij mag die weg

• Tries

Ik ook hoor ik reken ook nog steeds om, en als ik dan denk een bloemkool van

2,69 tis toch te zot voor woorden ik koop het dan ook niet alleen als ie in de aanbieding is, zelfde bananen 1,69 voor een kilo ik ben gekke henkie niet

de kinderen weten het al als er 3 cijvers staan zeggen ohhh he niet in de reclame ;)

Tries

• Angelique

Ik reken alleen het gemiddelde van de boodschappen om en de prijs van een grote aanschaf. Het lijkt inderdaad dat de prijzen verdubbeld zijn, in verhouding met 6 jaar terug.

• Tries

Lijkt? het is zo heb jij ooit 6 jaar geleden 4,5 gulden uitgegeven aan een kilo bananen? of 5 gulden voor een patatje? zag van de week 2,20 voor een patatje

of 5,5 gulden voor een bloemkool? brood bij de bakker kost nu 2,20 euro

Gr Tries

• Angelique

Je weet niet hoe het was geweest, wanneer de gulden was gebleven. Je weet niet wat de inflatie was geweest wanneer de euro er niet was gekomen. Nu die er wel is, is het een mooie kapstok ;)

Ik heb nog nooit geld uitgegeven voor een patatje. Dat vind ik nu jammergeld. Ik koop een zak diepvriespatat en gooi dat in de frituurpan of de oven. > Lekkerder, gezonder èn goedkoper :D

• Tries

Hmmm daar geloof ik dus niet in hoewel ze hebben dit zo in de hand gehad

en naar werkt hebben dit allemaal kunnen voorzien en wij nzijn er in gestonken

Tries

• Angelique

Nou ik denk niet dat “wij” er in zijn gestonken.

Aan sommige dingen kun je nu eenmaal niets aan doen. De euro was er hoe dan ook gekomen, want dat is beter voor Europa…. beweert men.

• Jenny

In het begin om te wennen aan de euro, hing er een kaartje naast de gulden.

Toen de euro echt gebruikt moest worden, was ik voor de boodschappen zeker meer kwijt.

Wat ik eerst haalde voor 100 gulden, was ik met de euro omgerekend zomaar naar guldens 175 gulden kwijt.

Weet wel zeker dat we ge.aaid zijn!

• Jenny

Ze kunnen het altijd wel leuk brengen, ik geloof ook dat het makkelijker was als je op vakantie ging, dan hoefde je niets om te wissellen.

Ik ga dus eigenlijk bijna nooit op vakantie, a: omdat de katten niet alleen wil laten en b: ik vind het zonde van het geld.

• Hanneke

hadden we er wat over te vertellen dan ?

als het aan het gros gelegen had, hadden we nu nog de gulden gehad

en waren de prijzen niet zo uit de pan gerezen.

in guldens had men nooit zulke prijzen durven vragen .

ga maar eens ergens een kopje koffie drinken. niet normaal als je het omrekent.