Die ellendige euro

• Petr@

Daarom wil ik ook heel graag dat recept van K@rin eens zien :)

• LindaK

maria

kun je me vertellen hoe je zelf dan fillee american maakt ??

Grt Linda

• Petr@

Van het internet geplukt:

Filet American

Het orginele slagersrecept!

——————————————————————————–

3 ons rundertartaar - 2 a 3 el mayonaise - 2 tl pittige mosterd - 2 tl paprikapoeder - 2 tl chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout

——————————————————————————–

Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise.

• maria

Ik maak het van: biefstuk van de slager, (dan weet ik zeker dat het vers vlees is) of een heel mager en mals runderlapje

Vlees fijnhakken met de hand of in de keukenmachine . Worchestersaus, mayo(eigengemaakte) kappertjes,snuifje cayennepeper,gemalen zwarte peper en zout naar smaak er door doen.

Er zijn ook mensen die er augurkjes door hakken en een beetje olie i.p.v. mayo

Tartaar uit de supermarkt vertrouw ik niet

Maria

• LindaK

dank jullie dames ik ga het zeker een keer proberen !

grt Linda

• Alie

We zijn met ge …… en das een feit,

bolletjes koop ik niet meer bij de bakker,

afbakbroodjes gewoon bij de vomar ff in de oven klaar,

bij de bakker kost mijn brood per stuk € 2.05 jammer dan ,ik vind de 3 sneetjes & de 4 van Rick moeten lekker zijn,

Als ik ik een groot gezin had kocht ik brood bij de vomar € 0.79 bruine knip, patat bij de patatboer kost veel te veel , jeetje schrik me dood van de prijs, ik bak gewoon thuis een frietje bij mijn eten, maar ja ik heb geen jengelend kind dus makkelijk praten,

met een gezin zou ik de euro ook verfoeien, t is allemaal veel te gek!

Dus gezinnen kom dan toch in opstand

, ga naar de bond houd een meeting op het museum plein met WAO heeft het ook geholpen!

Allemaal heel veel sterkte, en het is nog januari ook, met de kerst karrenvol en januari een handje vol ( zeg ik altijd)

• Angelique

Alie schreef:

> patat bij de patatboer kost veel te veel

> , jeetje schrik me dood van de prijs, ik bak gewoon thuis een

> frietje bij mijn eten, maar ja ik heb geen jengelend kind dus

> makkelijk praten,

Wat heeft een jengelend kind te maken met de prijs van patat?

Niet ieder kind jengelt. Daar ben je zelf bij. Maar door je kinderen “op te voeden” bereik je niet dat patat bij de snackbar goedkoper wordt.

Trouwens. Ik heb een gezin met 3 kinderen en een man, die allemaal mijn patat lekkerder vinden dan van de snackbar, dus dat eten we hier gewoon liever. Niet eens om “consuminder”redenen.

> met een gezin zou ik de euro ook verfoeien, t is allemaal

> veel te gek!

Ik zou me eerder zorgen maken over de prijzen, wanneer je rond moet komen van een mager pensioentje. Die mensen hebben dan wel niet grote karren met boodschappen, maar voor hen hakt het er net zo goed in.

>

> … en het is nog januari ook, met

> de kerst karrenvol en januari een handje vol ( zeg ik altijd)

Dat vind ik erg dom. Wanneer je het doorgaans niet kunt betalen om veel uit te geven aan boodschappen, dan zou ik dat met de kerst ook niet doen.

Of je geld beter verdelen, mss geld apart zetten voor de kerst, maar niet achteraf uit de mond sparen.

• Pietje Puk

Ik heb een gezin met 6 kinderen. Het is puzzelen soms, maar we komen er elke maand wel. Patat halen we nooit, dat bak ik zelf wel. Als we uit gaan nemen we proviand mee. Goed opletten, dan lukt het allemaal wel.

Hoewel ik merk dat het scheelt dat ik op het platteland woon. Groente en aardappels en zo zijn hier véél goedkoper dan in de stad.

• baukje

Nu, wij gaan in iedere zomervakantie naar Engeland, dan moeten we nog steeds geld wisselen hoor, maar dat maakt de vakantie juist spannend als het overal hetzelfde wordt, hoef je nooit meer weg.

• baukje

Als je zelf je groente en aardappels verbouwt en wat fruit in de tuin zet, hoeft dat met een groot gezin haast niets te kosten. Ik bak ook ons eigen brood, met meel van de molen uit een 25 kg zak. En wij wonen ook op het platteland, je hebt hier op kilometers geen winkels, laat staan een patattent, dus de kinderen hebben niets te jengelen en zijn blij als je zelf de frituurpan te voorschijn haalt.