Reden te meer om je best te doen je schulden af te betalen en geen leningen meer te nemen. Voor ons is ht sinds de invoering van de euro een sport geworden om te sparen ipv een lening te nemen.
Nee, ik ben er ook nog niet aan gewend, vooral met de munten heb ik nog moeite Ik stort in sommige winkels de inhoud van mijn portemonnaie op de toonbank uit en zeg: neem maar wat u nodig hebt.
Een paar consumindertips:
Bloemkool in de winter, uit verweggistan per vliegtuig ingevlogen koop ik niet.Gewone inlandse witte kool is prima en gezond, evenals de nog goedkopere zuurkool.
Witte bolletjes worden van hetzelfde meel gemaakt als wit brood
Filet americain kun je zelf maken
Drinken neem ik zelf mee in een koeltas
Koffie drink ik thuis of uit een thermosfles
En dat alles niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik zo ben opgevoed en nooit heb kunnen wennen aan al die onnodige uitgaven.
Maria
ben ik met je eens, maar zou het patatje met wat vroeger ( 6 x geleden) 1 gulden 25 kosten nu 6 jaar later dan 4 gulden 55 kosten ??
of een zak met bolletjes wat 6 jaar geleden 3 gulden 50 kost dan nu 8 gulden kosten?
ik geloof er geen zak van… maar ja wie ben ik !
punt denk ik dat mensen het zo voelen in hun portemonee is dat de prijzen absurd stijgen en de lonen gelijk blijven, ik verdien ten opzichte van de gulden minder
salarissen zijn keurig naar euro omgerekend maar de stijging van lonen of misschien ook uitkeringen zijn niet mee gegaan als 6 jaar lang niet, en dan heeft meneer bos het over loonmatiging..
maar goed ik klaag voor de rest niet hoor, ikheb net een prachtige nieuwe rvs brabantie vuilnisemmer gescoord voor een bos bloemen, winkelwaarde van de emmer is 79,95 )
Grt Linda
tja wat ben ik simpel hé blij met mijn prullenbak…
ach ja broodbakken is een optie maar de broodjes die jij maakt dat gaat me nooit lukken dus toch maar van de bakker, ik bedoel van het stoepje daar zijn de croissant nog van dusdanig grote dat je het gevoel hebt dat je nog wat in je mond hebt maar de smaak ach das een ander verhaal )
Grt Linda
p.s heb nu weer een nieuwe merk spijkerbroek gescoord voor 10 euro
Petra ik kan echt zeggen dat Karin DE Herman de Blijker of Jamie Oliver onder de broodjes is.. )
Karin… nee niet voor mij zoals je weet koop ik zo weinig voor mij zelf gaat uiteraard weer naar de jongens, want het is weer raak tikkertje op het schoolplein verstoppertje in de bosje en voilla er zit weer een scheur in een broek of kapotte knieen dus voor mij geen dure broeken aan naar school !
grt Linda
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?