Die ellendige euro

• Hanneke

Hummie schreef:

> Ik ben juist blij dat ik daar vanaf ben.

> Weet nu direct wat iets kost.

als je gewend bent aan de euro ander reken je toch nog om":D

• Douce

Ik houd ook van kwaliteit en koop liever niets dan dat ik éénjarige prut koop. Uiteindelijk ben je dan duurder uit en de wat betere artikelen hebben toch net iets meer uitstraling door snit en kleur. Ik vind dat met schoeisel ook. Duur in aanschaf, maar jaren plezier. Wegdoen gebeurt bij mij ook niet snel.

Ook ik ben geen shopper, zeker geen drukteshopper (meer een drukteschopper..*D). Ik ga liever de natuur in.

Douce*D

• Hanneke

nee ik heb dat nog niet.

het is o zo verleidelijk om te denken nu het in euro's is geprijsd te

denken dat het goedkoop is.

ik denk dat ze, zo als in het begin de gulden prijs er bij zouden zetten,

veel mensen een rolberoerte zouden krijgen. *D

• Hanneke

dan maakt het niet uit Anna,

heb je dat ook eens meegemaakt.

leuk toch *D

• ¥ Lotje ­­¥

Ik hoef die gulden NIET terug . Maar……. ze moeten de mensen niet beduvelen . Want let op:: ik ben toen pas die euro kwam in een cafetaria geweest . En wat zag ik ?? Die man had letterlijk die gulden teken gewoon veranderd in de euro teken . Ik dacht op zo, n moment . Daarrrrrrrr krijgt tie gedonder mee met iedere klant . . Ik kan die man wel goed . Dus ik zei . Hallo zeg, tis nu het euro teken maar wil niet zeggen dat je DIE alleen moet omruilen daar moet nu de helf van het geld ook af . Je wil niet weten wat hij zei:: Hij zegt. och over 2 weken weten de mensen niet beter meer. Met andere woorden dan vinden ze het al normaal . Ik kom er niet meer alleen al om dat hij de mensen beduvelde . Maar als ik er eens langs kom, Die tent staat altijd hartstikke vol. Hij heb nadien gelijk want niemand denk meer aan die 6 jaar terug toen hij gewoon dat teken veranderde. Zo zijn er in de winkels ook wel produkte dat je denkt gohh goedkoop . Maar veel mensen laten zich verleiden . Je moet wel denken o ja het is de euroteken . … En nee ik hoef hem niet terug . Maar wel gerechtigheid . En niet de mensen beduvelen

• Annelies

In Venetie voor een BLIKJE cola op ,een luxe terras 14 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij deden dat dus niet, als het nog cola in een mooi Italiaans glas was, alah, maar een Blikje !!!!

• Annelies

Daarom drinken wij het aan de bar

Alleen als we heel moe zijn niet

• Annelies

Precies, ik heb soms schoenen die al 7 jaar meegaan

BV Mephisto,s

Wel duur in aanschaf ,maar gaan langer mee

In Turkije ze een keer mooi laten poetsen

Ze waren weer als nieuw

Zo mooi poetsen kan ik niet als die Turk

• LindaK

ik probeer niet om te rekenen, totdat ik van de week bij de bakker stond

10 witte bollen, zakje met mini bolletjes en twee croissaint moet ik 10 euro 85 betalen toen ik dit omrekende schrok ik me kapot en kon het niet laten om tegen de bakker te zeggen sorry dit is de laatste keer.

zelfde bij de slager een bakje filee american, 3 euro 85 tja en als ik dat dan omreken…

had mijn kinderen beloofd omdat ze zo'n goed rapport hadden om een keer 1 uur te gaan skieen in snowworld, hebben we gedaan maar ook hier weer 1 x en nooit meer, we moeten voor 1 uurtje met zijn viertjes 128 euro betalen, 44 euro aan materiaal huur hadden we nog geen cm geskiet..

tja helaas ik reken ook nog steeds om en denk soms echt dit doe ik niet meer het is véél te duur.

Grt Linda

• LindaK

als ik de kranten mag geloven Margriet, zijn de schulden van mensen in Nederland torenhoog !

dus dat we het allemaal redden geloof ik niet !

grt Linda