Nee, verkocht aan de zoon van de buurman…
hoe dat nu met zon energielabel gaat weet ik niet…
Ja, een energielabel is min of meer verplicht per 1 januari. Ik heb hem al. Maar als je het in overleg met de koper afspreekt dan hoeft het niet.
Het is meer een soort extra verkoopargument als je een energiezuinige woning hebt.
Aan de ene kant is het prima dat ze de bouw van energiezuinige woningen willen stimuleren, maar aan de andere kant laten ze de zittende huisbewoners mooi in de kou staan.
Subsidie op energiebesparende middelen ( dubbel glas, spouwmuurisolatie, dakisolatie, zonnecollectoren) zoals dat vroeger mogelijk was, dat moet weer terug komen.
Door die maatregelen zijn de afgelopen 30 jaar de meeste energiebesparende maatregelen genomen door particulieren.
Als je het overlaat aan de overheid en/of aannemers dan komt er niets van terecht .
Ik heb 150 euro betaald bij een door het VROM gecertificeeerd bedrijf.
Het was een heel kundige man, hij is hier 1,5 uur geweest en heeft onder de grond gekropen, onder de dakpannen getuurd, de spouwmuren gezien en gelet op zaken als ventilatie, HR ketel, kierdichtingen ik mocht meekijken op zijn formulieren om te zien hoe hij zijn berekeningen deed.
Ik heb het gevoel dat het bonafide was.
Ah, ik zie nu net dat je het hebt over een opleverkeuring Bennie, niet over een energielabel. Sorry, te snel gelezen.
Inderdaad kun je zonder makelaar gemakkelijker en vast nog beter ook, een opleverkeuring bestellen.
Een makelaar is geen bouwkundige tenslotte. Al zijn er vast wel goede bij. Maar die verhalen over mensen die een huis kochten via een makelaar en daarna achter de gebreken kwamen doen mij niet heel snel naar zo'n kantoortje rennen.
Ik probeer het eerst een paar maanden via Marktplaats en plaats zelf in de plaatselijke krant een kleine advertentie.
Daarnaast wil ik proberen om een Word document met foto's te plaatsen bij mijn provider die daarvoor ruimte gratis ter beschikking stelt. Zodat ik daarnaar kan verwijzen op Marktplaats en in de krant.
Lukt dat alles niet dan is er eventueel ook nog Makelaarsland ( 800 euro of zoiets)
Nina
Wat raar, wij hebben al de huizen die we gehad hebben altijd zonder makelaar aangekocht, door zelf een bod te doen. En reken maar dat ze er serieus op in gingen. En nee we hebben ons nooit bekocht gevoeld ermee, we hebben telkens jaren tevreden gewoond om na een paar jaar naar iets groters te verhuizen omdat het gezin steeds groter werd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?