De beste besparing van 2007

• zackary

Leuk, maar we hadden het hierboven over de AANkoop van een huis.

• Nina2

Ja, aankopen kan ik ook wel zelf , daar heb ik geen aankoopmakelaar voor nodig .

Wij hebben bouwtechnische kennis in huis en verder controleer ik steeds of er bestemmingsplannen zijn . Bij het kadaster vraag ik de recente koopprijs op van vergelijkbare woningen en informeer een beetje naar de betrouwbaarheid van de verkopers. Dat er geen beslag op de woning ligt ofzoiets.

Ik vind het maar een ondoorzichtige handel.

Als je zelf een makelaar inschakelt om je huis te verkopen dan kan ik me voorstellen dat je hem moet betalen, maar ik wil geen cent meebetalen aan de makelaarskosten van de verkoper. Die makelaar doet toch niets voor mij? Integendeel zelfs, als hij zijn werk goed doet dan haalt hij de hoogste prijs binnen voor zijn opdrachtgevers en dat ben ik dus helemaal niet. Integendeel: als koper wil je juist de laagste prijs betalen.

Ik heb trouwens inderdaad wel eens meegemaakt dat een door ons uitgebracht bod door de verkopende makelaar niet werd overgebracht aan de huiseigenaar.

Toen hebben we na een week maar een briefje door de brievenbus gegooid bij die mensen.

Hoorden we later dat de woning verkocht was voor een lager bedrag dan ons bod .

Jammer dat het zo'n gesloten wereldje is, ze beschermen hun beroepsgroep denk ik op die manier.

Nina

• nicole

Mijn auto verkopen

• Margreet

De energie besparing: we hebben voor €600,- aan energie kosten terug gekregen.

Deze zomer zelf dubbelglas geplaatst, dus afwachten maar voor het komende jaar.

groetjes Margreet