Low-budget uitvaartversiering..

• Douce

Lol gehad niet te geloven.

Een buurman, die al jaren een volkstuin heeft - z'n lust en z'n leven, houdt niet van bloemen op/in de tuin. Wil ook bij zijn uitvaart geen bloemen op de kist, maar b.v. een bos wortelen, wat witlof, bloemkol etc. In ieder geval een groentencollage.

Ik zie het al helemaal voor, zal in de praktijk wel niet gebeuren, maar toch geeft het wel een stuk van iemands levensinvulling weer. Grandioos.

Douce*D

• K@rin

Schitterend.

Zo overleed vorig jaar een oude oom van mij.

Op zijn kist stonden zijn wandelschoenen en een houten kistje met sneeuwklokjes uit zijn eigen tuin. Werkelijk prachtig!

• Pietje Puk

Dat heb ik ook wel gezien hoor. Boerengereedschap en een oud jasje waarin de overledene altijd aan het werk was. Ik vind dat wel mooi en persoonlijk.

• zeeuwtje

Leuk toch?(Nouja voorzover een uitvaart überhaupt “leuk”genoemd kan worden natuurlijk :D) Als de familie zijn wensen respecteert moeten ze het gewoon doen. Bloemen zijn toch ook maar een gewoonte. Iets wat de persoon in kwestie veel heeft beziggehouden is veel persoonlijker…

zeeuwtje

• Margreet

Even een variatie op dit bericht.

Op het werk krijgen we bij verhuizen, diploma van een studie of een jubileum altijd bloemen of een plant cadeau.

Een collega die hier niet van houdt krijgt dan wel “ een bos groente” leuk opgemaakt cadeau.

Prima toch!

Ik vind dit juist ook bij een uitvaart prima passen, echt persoonlijk.

groetjes Margreet

• ¥ Lotje ­­¥

Ik ben een tijdje terug naar een begrafenis geweest . en daar stond een wielrennersfiets voor in de kerk . die jongen deed veel aan wielrennen .

• ¥ Lotje ­­¥

Bij mij hoeft er niet getreurt te worden tijdens de begrafenis . . Er mag gefeest worden . Treuren doen ze nadien thuis maar.

• Beheerder

Bij ons in de familie wordt er tijdens de dienst wel getreurd maar ook gelachen om de leuke herinneringen en na de dienst thuis als de familie met de dierbaarste vrienden bij elkaar zijn dan wordt er weer gelachen, moppen verteld etc met soms een traan erbij.

Het gaat al jaren zo en nog niemand horen klagen

• ¥ Lotje ­­¥

Ze moeten mij maar onthouden hoe ik was. Vrolijk . blij in het leven zijn . positief . Ik vond ook het gezegde van Jos brink zo mooi . Eten na de begrafenis >vrolijk zijn dus.

Mijn schoonzusje was 49 jaar toen ze stierf . En wist dat ze zou gaan sterven . Ze wou haar 50ste verjaardag nog vieren/ afscheid voor familie . Ze had alles nog besteld . Welliswaar geen feest . Maar gezellig samen zijn nog met een etentje en afscheid.In het zelfde gebouw , waar ze met haar trouwen gefeest hadden. Ze had alles al besproken en besteld . Maar mocht niet meer zo zijn…..Ze heb de 50 niet meer gehaald .

• Douce

Dat kan wel wezen, maar ik had het over low-budget en als er een feestje in situ is, kost dat wel de nodige duiten.

Douce*D