vegetarisch koken

• Channah

Ook opgeslagen!

• Nina2

Ik heb hem maar uitgeprint, mijn kookboeken zijn enige tijd in opslag en dat zal van de zomer ook nog het geval zijn.

Het lijkt me ook wel lekker als een voorjaarssoepje.:)

Nina

• Nina2

Voor de vegetarische starters iets gemakkelijks.

Gewoon bloemkool koken en aardappelen zoals je gewend bent.

Maar dan geen gehaktballen of iets dergelijks erbij maar de volgende saus:

Fruit 2 gesnipperde uien lichtbruin.

Ongeveer 2 ons tahoe in dobbelsteentjes even meebakken.

Een flinke eetlepel pindakaas er in losroeren en 2 flinke ontvelde tomaten toevoegen . 1 teen ( of meer) knoflook erin raspen of persen.

Aanlengen met wat bouillon van een (groente of vega)blokje totdat het vladik is.

Wij zijn er dol op.

Nina

• rob

Ik maak altijd als ik wat brood over heb heerlijke burgertjes goedkoop en lekker

hier volgt het recept voor zo'n 15 kleine burgertjes:

Ongeveer een half brood met korst en al met de staafmixer verkruimelen

twee tot drie uien met de staafmixer goed fijn maken tot het bijna een papje is.

2-3 teentjes knoflook met de ui mee fijn malen

een paar eetlepels (groene) pesto erdoor (lidl)

wat restjes kaas raspen en er door doen

wat zonnebloempitten, wat lijnzaad en of wat sesamzaad erdoor roeren.

af kruiden met wat (selderij)zout, peper, wat oregano of andere kruiderij naar smaak.

Het mag best een beetje pittig zijn daarom doe ik er zelf meestal wat sambal of cayennepeper door.

Maak hier platte schijfjes van en rol die door panneermeel, ei, panneermeel.

Bakken in wat plantaardige margarine.

Ze zijn uiterst geschikt om gebakken in te vriezen en je kunt ze warm en koud eten.

smakelijk eten, Marlies

• K@rin

Ik heb vandaag de ingredienten voor deze soep gekocht en ga hem morgen maken. Zomer of winter, maakt mij niet uit.

Deze soep is groener dan groen (een echt opkikkerkleurtje), staat stijf van de groenten. Heerlijk maaltje met een stuk (zelfgebakken) donker brood.

• Nina2

Mmm, ook dankjewel……

Lijkt me wel gemakkelijk voor al die kapjes van het brood. Ik maak er doorgaans paneermeel van , maar nu heb ik een zak vol in de vriezer liggen . En de gedachte aan broodpap o.i.d. van de kapjes van oud bruin brood doen me niet echt watertanden.

Doe je dat verkruimelen als ze uitgedroogd zijn? Ik heb nog nooit met mijn staafmixer brood verkruimeld totdat het pappig wordt. Begrijp ik je wel goed?

Nina

• rob

Nee hoor het brood wordt niet papperig.

Je kunt brood van 1 dag oud al gebruiken.

Maar het mag ook ouder of wat uitgedroogd zijn.

Paneermeel maak ik ook als ik erg veel kapjes heb maar er zijn hier ook altijd vogeltjes die wat kunnen gebruiken.

Als je de kapjes uit de vriezer haalt en laat ontdooien kun je ze prima met de staafmixer malen.

Succes, Marlies

• maria

Ik was wel nieuwsgierig naar die drakesteinsoep die door die groningse mijnheer werd gemaakt, maar daar werd het recept niet van gegeven, waarschijnlijk het geheim van de kok"…

Nee, hij zal zijn recepten natuurlijk niet publiceren!!Maar de soepen zijn wel te koop in reformzaken,bij biologische boerderijwinkels en zelfs in sommige Jumbo-zaken

Maria

• Annelies

Samen met Bas Westerweel toch

keek ik ook wel eens naar !

• Annelies

Of met gember !