vegetarisch koken

• Annelies

Wij doen in de Rode kool, die stukjes vegetarische vleesvervangers ,marineren

Vinden we toch wat smakelijker !

• zackary

ik ben liefhebber van een goed stuk vlees, die andere meuk heft een bijsmaak en is gewoon vies.

• Ansepans

Het ligt er maar aan wat je onder ‘een goed stuk vlees’ verstaat. Vlees uit de bio-industrie heeft voor mij bijvoorbeeld een veel viezere bijsmaak dan ‘die andere meuk’.

• baukje

Tegenwoordig vervang ik in een boel “gewone” recepten het gehakt door gedroogde sojabrokken. Die bestel ik via internet in 10 kg hoeveelheden. Wordt gratis thuisbezorgd boven een bepaald bedrag. Dit kost dan bijna niets en is heel makkelijk in het gebruik. Eerst vonden de kinderen het op veevoer lijken, ik bewaar het in een veevoerton, die is makkelijk af te sluiten, maar nu zijn ze er al sinds jaar en dag aan gewend. Ook maak ik er wel “gehaktballen” van. Een handje in de soep vervangt het soepvlees. Of een hoeveelheid in de stamppot. Zo kook ik ongeveer drie keer per week. Makkelijk, minder dierenleed, goedkoop, en goed voor de gezondheid. Ach, we weten eigenlijk niet beter, zo zijn we er aan gewend.

• rob

Waar bestel jij de sojabrokken?

Marlies

• Nina2

Dat wil ik ook graag weten, hoewel ik me afvraag of het in een klein gezin rendabel is. En Baukje heeft wel een paar mondjes te voeden geloof ik….

Maar ik weet wel iemand met wie ik samen kan doen denk ik.

• rob

Ik koop zelf vaker online bij vegashopping en die hebben heel goede producten, vooral de sojabrokken en het sojagehakt maar die krijgen pas in februari nieuwe aanvoer.

Dat gedroogd spul kun je lang bewaren maar ik vind niet elk merk even lekker.

Marlies

• Nina2

Dankjewel , ik zal eens op die site kijken.