Make-up

• Nina2

Lees ik net dat Sarkozy tijdens zijn campagne € 34.400 aan make-up en kapper heeft uitgegeven. Meer dan een modaal jaarinkomen hier in nederland dus. Daar erger ik me dood aan, zulke mensen hebben toch een voorbeeldfunctie? Zijn tegenstandster maakte het nog bonter: € 52.000!

Dat je er een beetje netjes uit moet zien op tv daar kan ik in komen , maar dit vind ik absurd.

Geef mij dan maar het bloempotkapsel van Balkenende. Ik neem tenminste aan dat er geen kapper van naam aan dat hoofd zit.

Ik haal de tondeuze altijd over het hoofd van mijn echtgenoot ( halve centimeter)en ook over dat van mijn zoon. Mijn moeder en schoonzus knip ik met een geërfde kappersschaar ( mijn opa was kapper) en ook de buurkinderen zitten hier regelmatig om die reden.

Gelukkig hoeven wij nooit op tv!

Alleen ik ga naar de kapper iedere maand omdat niemand mij wil knippen. Maar dat bedrag wordt ruimschoots vergoed door mijn slachtoffers die mij af en toe iets geven in de vorm van bloemen of een boekenbon.

Wij hebben op die manier in de afgelopen jaren al duizenden euro's bespaard en nog nooit is het iemand anders opgevallen dat we thuisknippers zijn.

Nina

• Channah

Ik ga eens in de 3 maanden naar de kapper. Kosten per keer € 17,– per keer. En dat is duur, want de vorige eigenaresse van de kapsalon rekende slechts € 15,– per keer. Verven doe ik zelf: met de verf van HennaPlus (dierproefvrij). Ik heb veel en lang haar, dus als ik het helemaal verf heb ik twee verpakkingen nodig. Dat doe ik twee maal per jaar. Kosten ± € 20,– per keer. Tussendoor doe ik alleen de uitgroei, zo eens in de 3 weken, kosten ± 10,– per keer. Dan de afdeling make-up en verzorgingsartikelen. Daarvan komt bijna alles bij de HEMA vandaan, want hun producten zijn dierproefvrij, goedkoop én goed. Alleen de deodorant werkt niet bij mij, die komt dus bij de Bodyshop vandaan. En het oogpotlood wegens allergie voor die van de HEMA bij de Etos (eigen merk, ook dierproefvrij). Een kleine uxe sta ik mij op ditgebied toe: de bodylotion, douchegel en parfumolie van de Bodyshop.

Volgens mij geef ik stukken minder uit dan de heer Sarkozy op dit, en ook op ander gebied. ;-)

• Nina2

Ja, zo'n penopauze is meestal niet consuminderend.

Wie weet, zit er in dat bedrag ook wel een paar flesjes parfum voor het nieuwe speeltje.

• Channah

Ik vind dat we de keuzen die de man maakt in zijn privé-leven buiten beschouwing moeten laten en er geen waardeoordeel over moeten vellen, en zeker zijn vrouw geen ‘speeltje’ moeten noemen.

• Nina2

Mogelijk is de relatie wel serieus, maar zijn vrouw is ze nog lang niet.

Ze was wel de vriendin van andere steenrijke bekendheden en inderdaad, de kans is groot dat zij dus niet het speeltje was, maar omgekeerd.

Verder ben ik niet moralistisch.

• Annelies

Jawel zijn vrouw, ze zijn inmiddels getrouwd

• Channah

Of Carla Bruni nu vrouw of vriendin genoemd wordt is mij om het even: ze heeft een relatie met Sarkozy. Hoe zij dat samen invullen is hun zaak.

• Nina2

Verroest, valt alweer mee. Ik hoop dat ze gelukkig worden.

• K@rin

http://www.nu.nl/news/1401725/62/Bruni_ontkent_huwelijk.html

• Miriam

Ja, triest he??

Ik heb een gevoelige huid, en allegisch voor de zon en omdat ik ook graag een tintje wil smeer ik meestal wat vloeibaar spul op mijn toet. Maar dan heb ik wel de duurdere merken, mede door mijn huid en mede omdat ie gewoon mooier is. Erg natuurlijk… vleugje blush en ook ik zie er niet spierwit meer uit.

Ik ben zelf kapster geweest en knip her en der ook de familie, maar ga zelf naar een goede en niet zo dure kapper (voor onze omgeving) 23 euro.

Maar de laatste keer was in oktober, en dat is zo goed geknipt dat ik er nu nog plezier van heb hetzij in een langere vorm.

groetjes