cadeau....

• Angelique

Hier ook, hoor.

De kraamcadeaus vallen normaal gesproken altijd in de smaak.

• Angelique

Nou, wat anderen van mijn spullen vindt, dingen die ik aanschaf… of juist niet, zal me eigenlijk een grote zorg zijn.

Het gaat me in dit geval ook niet om het bedrag. Ik heb aan cadeaus al heel wat in huis gehaald. Wat mijn punt is, is dat zij min of meer het cadeau willen betalen en het bedrag. Dat wil ik dus niet. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje onbeschoft om dat te willen bepalen voor een ander.

• Angelique

Is niet bespreekbaar, Anna.

Ik heb al vaker geprobeerd om dingen bespreekbaar te maken, maar daar heb ik geen zin meer in.

Ik denk dat ik jullie advies opvolg en gewoon mijn eigen ding doe.

• Frans Rutten

Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het een vaag verhaal. Ik begrijp dat een (schoon-)familielid jou een geldbedrag met opdracht wil geven, voor een kraamcadeau?

Je mag geen nee zeggen en gewoon met je eigen cadeau komen? Waarom mocht dat bij het eerste kindje dan wel? Is dat in een familieraad besloten?

Ach, ik wil gewoon teveel details weten;) Laat maar als je het niet wilt vertellen.

Ik hoop in elk geval voor je dat je je leuke 10-daags kraamcadeau gaat geven:)

• K@rin

Angelique schreef:

> Wat mijn punt is, is dat

> zij min of meer het cadeau willen betalen en het bedrag.

Daar snap ik dus niks van eigenlijk……….

• Frans Rutten

Tja, dat bedoel ik met “vaag”. We weten te weinig om er kaas van te maken….

:D

• K@rin

…. of chocola…….

• maia

Dat is eigenlijk een oud gebruik tenminste in deze streken

Peet oom/tante is van oorsprong een eer.

In de katholieke kerk werd/word verwacht dat de meter/peter deel neemt in de katholieke opvoeding van het kind,en indien de ouder overlijd dat men het kind opvoed.

Vaak werd door de betreffende meter /peter een extra cadeau gegeven in de vorm van een klein/groot bedrag naar gelang je kon missen voor op het spaarboekje.

voor de opvoeding .van het kind

Deze gewoonte is door de tijd wat uit de hand gelopen.

Meest idiote grote cadeaus worden geschonken

Het is dus eigenlijk een traditie dat een als suikeroom/tante fungeerd :D:D

Ik heb aan dit soort dingen nooit meegewerkt en krijgen even veel

• anna.m

Jammer dat het niet bespreekbaar is ,dan maar lekker je gangetje blijven gaan dat doe je goed zo .

groet anna

• Beheerder

Bij ons in de familie ie het nogaltijd een spaar rekening met een x bedrag erop en is het een meisje dan iets van goud en is het een jongen dan een geboorte tegel of zo iets.