Dure flesjes

• Rebecca

Dat is prima. Maar neem het dan alleen als je een probleem hebt.

Je neemt toch ook niet iedere dag een slok hoestdrank om te proberen geen hoest te krijgen?

;-) Deze producten worden ons aangesmeerd alsof iedereen dat maar beter kan gebruiken… er is van alles mis met ons binnenwerk en dat kunnen we maar beter aanpakken met al die flesjes. Nog even en we eten alleen nog maar uit flesjes..

Becca

• zeeuwtje

Ja dat ben ik met je eens. Je hoeft het niet te gebruiken als je lichaam prima functioneert, gewoon gevarieerd eten is dan voldoende.

zeeuwtje

• Nina2

Ik heb 2 of 3 jaar die flesjes genomen omdat ik in de veronderstelling was dat de werking wetenschappelijk was aangetoond en ik niet zo'n geweldig darmstelsel heb. Ik meende mijn lichaam daar een plezier mee te doen.

Maar vanmorgen vertelde een hoogleraar voedingswetenschappen op ontbijt tv , dat het niet wetenschappelijk was aangetoond. Dat probiotica die van nature in gevarieerde voeding voorkomen afdoende zijn.

Ik schrok dus behoorlijk van het bericht, ook al omdat ik 8 jaar geleden een alvleesklierontsteking heb opgelopen als bijwerking van een medicijn dat ik slikte tegen maagzweren.

Dat is toen gelukkig goed afgelopen maar ik ben er erg ziek van geweest.

Het zijn de enige voedingssuplementen die ik extra nam, maar nu de combinatie schildklierontsteking/probiotica ineens zo gevaarlijk blijkt te zijn vraag ik me af of we niet veel meer van die zg gezonde toevoegingen af moeten.

Als je een gezond en evenwichtig voedingspatroon hebt dan heb je ze niet nodig.

Ik nam de flesjes van de Aldi, dus financieel was het niet zo'n klap. Maar goed, die paar euro's die ik nu overhoud per week stop ik wel in iets anders nu.

Nina

• Alie

Bij een prikkelbare darm werkt het samen met capsules van de dokter zeer goed, sinds ik Yakult/danone gebruik heb ik echt het gevoel dat het beter is gesteld met mijn prikkelbare darm, en hoe je het ook went of keert, t is onzin als je gewoon gezond bent om voedingssuplementen en andere toevoegingen te gebruiken, maar als je last van je darmen hebt is het inderdaad een fijn product!

Maar Nederlanders overdrijven graag, zoals bruin brood met pitten ( die niet eens verteren) dan weer dit dieet ,dan weer die vitamines, dan weer visolie t zijn allemaal hypes!

Nu weer omega huppeldepup, ik vraag me werkelijk af waarom mijn overgrootmoeder 96 is geworden!

• Alie

Zo zie je maar, het boek van hem is te koop,

• K@rin

Dat laatste is mooi, van je oma, die 96 is geworden.

Maar wat zegt dat?

• wim01

Nina2 schreef:

>

> maar

> nu de combinatie schildklierontsteking/probiotica ineens zo

> gevaarlijk blijkt te zijn

schildklierontsteking :?

• zeeuwtje

Het ging over een acute alvleesklieronsteking(pancreatitis). Een vaak dodelijke aandoening. Heel gevaarlijk. Deze mensen zijn echt doodziek.

zeeuwtje

• Nina2

Ha, ik bedoel alvleesklierontsteking…..

schildklier, toevallig zit ik er net over te lezen. Maar nee, dat heb ik nooit gehad.

Alvleesklierontsteking was het . Pancreatitis heet het geloof ik. Ik heb er een week voor in het ziekenhuis gelegen en daarna duurde het nog maanden vordat ik me een beetje happy voelde. Het was de enige periode in mijn leven dat ik niet aan de lijn hoefde te denken. Het ging vanzelf.

• zeeuwtje

Nina ik denk dat jij een ander darmstelsel hebt dan de gemiddelde consument. Jij hebt niet af en toe minder goed functionerende darmen, bijvoorbeeld moeilijke stoelgang of opgeblazen gevoel, maar jij bent echt patiënt als ik het zo lees. Dan lijkt het me het beste als je op het advies van je arts afgaat en sowieso niks op eigen houtje gebruikt..

Pancreatitis is een hele gevaarlijke aandoening en voor deze patiënten zijn de flesjes ook niet gemaakt.

Yaccult en aanverwanten zijn echt bedoeld voor “gezonde”mensen die af en toe wat ondersteuning nodig hebben.

zeeuwtje