O niks ma, overgrootmoder de moeder van mijn oma, groot geworden en oud van kapucijners met spek, 1 ei in de week , weckgroenten in de winter en 1 sianaasappel per jaar met kerst!
Ha Zeeuwtje,
Die alvleesklierontsteking is al heel veel jaren geleden hoor! En ik ben er nog betrekkelijk goed afgekomen.Ik heb nooit klachten meer en kan zelfs alcohol verdragen. Het duurde alleen even voordat we ontdekten wat het was. Ik kreeg toen een of ander duur merkpreparaat voorgeschreven wegens steeds terugkerende maagzweren, ik kan alleen even niet op de naam komen. Ik weet niet eens of het nog op de markt is. En daar scheen het een bijwerking van te zijn. Wist ik veel.. Ik ben gelukkig geen patient meer.
Het was een product dat uit amerika kwam en daar in een duur onderzoekslaboratorium werd ontwikkeld. Ik denk haast dat Wim wel weet wat ik bedoel.
In onze familie komen vaker maagklachten voor, mijn broer heeft ook altijd een favoriet medicijn voor zijn maag/darm kwaal. Mijn vader had het ook. Wij hebben ook alle drie een zg diafragma hernia , daardoor steeds last van maagzuur.
Het vreemde is dat ik er sinds 3 jaar geen last meer van heb . Ik heb drie jaar terug een maagbandje laten plaatsen als extra hulp bij het afvallen.
Dat afvallen lukte niet, maar het maagzuur probleem lijkt te zijn opgelost.
Nina
Hoi Alie,
Mijn schoonmoeder is nu 98 en die eet toch een partij slecht ( tenminste in onze ogen). Altijd wittebrood en vet vlees. Nooit groenten ( krijgt ze last van haar darmen) Melk lust ze niet maar een advocaatje gaat er wel in. Bovendien is ze gek op kroketten….. Die 15 of 16 kinderen die ze kreeg zijn een stuk minder gezond.
Mijn man mag niet klagen trouwens, hij heeft zelden iets.
Alleen deze week heeft hij keelpijn en roept maar steeds dat hij het aan zijn klieren heeft en zijn flesjes probiotica wil waaraan hij gewend is. Want daar is hij wel dol op. Ik zat net te zoeken welke klieren daar in zijn hals zitten, ik denk gewoon speekselklieren, verder zie ik alleen schildklieren zitten daar.
En die zullen het wel niet zijn. Naar de dokter wil hij niet. Druk, druk, druk.
Ik geef hem maar een paar dropjes. Morgen gaat het vast beter.
allemaal nepzooi, bedoeld voor de sukkels die zich “sinds ze het gebruiken zich als herboren voelen”.
maar er zijn altijd mensen die gewoon graag bedonderd willen worden.
mijn opa rookte zijn hele leven, dronk de laatste 20 jaar elke dag 2 liter cola en is 95 jaar geworden.
maw: f**k yakult en uiteraard de aanverwanten.
Yakult…
Ik had een keer last van verstopping en toen had ik ze een keer gekregen van mijn moeder. Die zweert bij Yakult.
Nou, ik had geen verstopping meer hoor! Ik was zwaar aan de race… En een krampen dat ik had. En ik dronk er braaf 1 per dag.
Nee , ik ben ook geen yakultfan.
Te duur en te veel last van gehad. Als ik last heb van mijn darmen eet ik wel wat roggebrood of ontbijtkoek.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?