Zaterdag brooddag

• Channah

Natuurlijk ben ik mijn etymologisch woordenboek ingedoken. ;-) De verklaring ‘tijd om te malen’ (met de kiezen) leek mij te veel voor de hand liggend. Nu, dat klopt. ]het eerste gedeelte van het woord ‘maal’ betekent zelf al ‘tijd’. Nadat ‘maal’ de betekenis van'tijd om e eten' had verlotren en ging staan voor het eten zelf, werd het woord ‘maaltijd ’ gemeengoed. In feite een pleonasme dus.

• Angelique

Ik kan me het verhaal rondom Emma nog voor de geest halen, Channah…

Maar ze had een goed leven bij jou… toch?

Heb ook foto's van je poezen gezien, maar weet niet of daar ook foto's van Emma bij waren…

Bij ons waren 3 honden ook niet de bedoeling… een “ongelukje”… of, zoals wij liever zeggen >> een cadeautje.

Onze Boots is een kind van onze Labrador en Jack Russel. Het is de liefste hond die je je voor kan stellen.

Maar je hebt gelijk… ze zijn enorm afhankelijk van je.

Onze Labrador is voor 2 jaar terug bijna overleden, toen wij op vakantie waren. Zo'n heimwee :(

Maar goed, ik heb 3 kinderen èn 3 honden. Ik kan wel tegen die afhankelijkheid. In ieder geval benauwd het me niet. Anders kun je er inderdaad beter niet aan beginnen ;)

Wat lief… dat je kookt voor je vriendin, ondanks haar kieskeurigheid.

Mijn broer is ook zo, al hebben wij zo'n relatie dat hij accepteerd dat ik zeg >> eten wat de pot schaft :D

Al kook ik voor hem wel eens op een vreemde manier. Hij vond mijn Chilli con carne zonder bruine bonen zelfs lekker… geweldig om hem daarmee te plagen :D Afgelopen vrijdag heeft mijn dochter (8 jaar) aan hem gevraagd of hij soms nasi zonder rijst wilde hebben :D

• Channah

Haha, nasi zonder rijst! ;-)

Doet me denken aan mijn broertje, die toen hij een jaar of 8 was beweerd dat hij rijst (en dat was in die tijd rijstepap) heel lekker zou vinden als die korreltjes er niet in zouden zitten. Broertje is nu broer van 58, en waardeert 'die korreltjes) nu wel.

• Angelique

Mijn broer vond mijn eten geweldig :)

En hij is heel kieskeurig ;)

Ik vond het grappig dat mijn dochter de humor zag van “Chilli” zonder bruine bonen. In feite hetzelfde als nasi zonder rijst… ik maakte mijn man altijd wijs dat hij chilli met witte bonen in tomatensaus at :D

Tegenwoordig eten zowel manlief als broerlief mijn brouwsels zonder protest ;)

• Frans Rutten

Heb toevallig pas gelezen van een oorspronkelijk Amerikaans chilli recept waar de bonen alleen maar een bijlage zijn, het gerecht bestaat voornamelijk uit vlees en hete pepers. Leek me niet te verteren trouwens (ik krijg migraine van pedis eten).

• Mango

zaterdag eten we vaak pasta en dan maak ik meteen voor 2 dagen, kan ik op mijn werkdagen makkelijk wat uit de diepvries halen.

We gaan om de andere week samen uit, de kids eten dan pasta en wij iets anders. Gisteren bij de Griek, is niet consuminderen maar spaart op den duur wel ons huwelijk!

• Beheerder

Vandaag hebben wij brooddag met soep van gisteren.

Ik heb een vervelende dienst en we hadden van gisteren ( verjaardag van mijn man) nog soep over en broodjes dus hebben we het vandaag makkelijk gehouden.

Verder hebben wij geen speciale dag voor een bepaald gerecht zoals frietjes dag, gehakt dag enz.

• K@rin

Ik moet er niet aan denken.

Soep met brood kan wel, maar dan voor de lunch.

Ik hou van koken en maak dan ook eigenlijk elke dag wat anders. Een vast patroon vind ik saai en te voorspelbaar.

• Beheerder

Ook ik vind een vast patroon voor wat betreft het eten koken saai.

Ik sta op en bedenk dan wat er gemaakt gaat worden. Heel soms pak ik er een kookboek bij of doe ik zoals vandaag kliekjes die ik weer met elkaar ga combineren op een dusdanige manier waardoor je niet snel in de gaten heb dat het van vorige week is.

• Ynid

Als we uitsmijter eten is het op zaterdag, meestal kook ik gewoon.

Groet,

Ynid