Eigenlijk heb ik alleen maar wat pleisters in huis en ik wil weleens een goede verbanddoos aanschaffen.Maar wat is een goede en wat heb je echt nodig.
In huis
In de doos die bestemd is voor thuisgebruik moeten de volgende producten zitten:
1 assortiment wondpleister (minimaal 15 strips)
1 driekante doek/driehoeksverband
1 ideaalzwachtel van 5 meter x 8 centimeter
1 rol kleefpleister van 2 centimeter dikte
1 flesje desinfectans (de goedkoopste oplossing hiervoor is zuurstofwater, maar dat is na opening nog maar een half jaar houdbaar)
2 wondverzorgingskits
2 paar handschoenen (voor extra hygiëne)
1 splinterpincet voor het verwijderen van splinters en doornen
4 steriele gaasjes/compressen (gebruik deze ook om wonden mee te reinigen. Neem hiervoor nooit watten)
1 schematische EHBO-instructie
1 tekenverwijderset
1 verbandschaar
2 wondsnelverbanden van 8 x 10 centimeter
Lotje dat zal best wel kloppen hoor maar wist je dat er op steriele gaasjes en wondsnelverbanden ook een houdbaarheids datum zit?
Heb in het verleden bij het rode kruis als vrijwillegster gewerkt als ehbo'r
vandaar dat ik dat weet.
En wat is een ideaal zwachtel eigenlijk? Dat zegt me even niks zo een twee drie.
Gr Babette
Wat je in huis nodig hebt vooral met kinderen,pleisters, verband 10 cm breed, jodium , alcohol om je pincet mee te ontsmetten als je een splinter verwijderd, gestreken theedoek, en last but not least een kusje voor de gewonde valt wel mee he,
de rest moet je toch voor naar de huisarts, en bij gif geen melk laten drinken gelijk naar het ziekenhuis ,wonden boven de centimeter ook naar de huisarts, je mag alleen zelf ontsmetten, grote wonden niks aan doen gewoon laten bloeden in weer die gestreken theedoek, de gestreken theedoek erom heen en naar het ziekenhuis!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?