verbanddoos

• tineke

maria schreef:

>

> Waarvoor gebruik je kleefpleister van 2 cm dikte? Ik heb dat

> nog nooit gezien.

> Maria

ik denk breedte!

• Angelique

Nou, ik vind een verbanddoos heel erg onvoordelig en onpraktisch.

Ik heb een ehbo/medicijnkastje met de volgende spullen>>

pleisters (extra sensitive)

leukoplast en leukosilk

verbandgaas

rekverband

flesje alcohol 70%

tekentang

tube betadine

klein flesje dettol en een spuitflesje met een zelfgemaakte oplossing van dettol en water (1 op 10). Gelijk na een schaafwond op te spuiten. Voel je niets van, maar ontsmet heel erg goed ;)

Arniflor van vsm (bultenzalf)

Calendulancrème (voor schaaf en brandwondjes)

paracetamol ed. ( voor volw. en zetpillen en sinasprilletjes voor kids)

• Angelique

Je hebt van die pleisters waar je de juiste maat van af kan knippen.

• Angelique

Een mitelle heb ik dubbele gevoelens over.

ik zou nooit de arm van iemand in een mitella doen zonder duidelijke instructie's van een arts.

• Alie

prima, zoiets ja, ;-)

• Marieke

Tja, als iedereen met iedere kleine wond/wissewasje maar gelijk naar de huisarts of nog erger eerste hulp rent dan is het niet zo vreemd dat de ziektenkostenpremies de pan uitrijzen.

Als ik weleens in de wachtkamer hoor voor welke kwalen die makkelijk zelf met een huismiddeltje op te lossen zijn mensen de dokter lastig vallen:(

Ik heb een bedrijfsverbandtrommel aangeschaft bij de Overtoom,daar zitten alle genoemde benodigdheden al in,helaas duur maar wel handig, bovendien houden wij er totaal niet van om voor een kleine wond maar naar de huisarts te gaan, mijn man en ik hebben allebei onze EHBO diploma dus wij redden ons aardig, bovendien is het op vakantie ook erg handig.

Iets wat bij ons ook nooit ontbreekt zijn neustampons, voor een bloedneus te stelpen en verder Imodium tegen diarree, ik reis veel met het OV en dan is diarree niet echt handig:)

Verder Otalgan tegen oorpijn en Pyralvex tegen pijnlijk tandvlees en aften.

Ook heb ik tabletjes tegen reisziekte van het Kruidvat, helaas ben ik nogal eens wagenziek.

• Marieke

Vergeet ik nog te zeggen, een Coldpack, of te wel een koudecompres in de vriezer leggen, dat is ook heel handig voor kneuzingen e.d

• Angelique

Ow ja, dat vergat ik… die liggen hier ook in de vriezer!!