Een hergebruik voor de stenen kruik weet ik zo verder ook niet.
De komkommer wordt verpakt in plastic, omdat hij zo minder snel beschadigd en langer vers blijft.
groetjes Margreet
Ik werk bij de bank en wij verwerken het geld van winkelbedrijven als je dan ziet wat er na afloop op je bureau ligt, daar denk ik dan wel eens aan als ik bij de bakker of groenteboer wat koop.maria schreef:
>
> Tja, die kruiken en ander keramiek. Ik sla zoiets tot heel
> klein formaat en gooi het op de oprit.En het papier van
> verpakkingen gaat bij het oud papier.
>
> Hier wordt plastic apart ingezameld voor hergebruik, evenals
> metaal, glas, papier en schillen.Wij hebben heel weing
> restafval - de grijze container is vóór Kerstmis geleegd en
> er zit nu nog maar een bodempje in.De groene container gaat
> vrijwel nooit naar de weg, organisch afval composteren we zelf.
>
> Ik vind die bakken met groente en fruit waar Jan en Alleman
> met zijn handen in zit te graaien ronduit vies.Soms zie je
> dat mensen het spul in de hand nemen en het nog weer
> terugleggen ook!!Wat mij betreft wordt alles voorverpakt, dat
> plastic wordt toch hergebruikt.Ik koop dan ook liever bij de
> groenteman en neem aan dat hij zijn handen wast als hij naar
> de wc is geweest!
>
> Maria
Losse groenten moet je ergens in kunnen doen. Dit doe ik in de plastik zakjes die je bij de groenten/fruit tafel vind. De zakjes worden weer hergebruikt bij ons thuis als afval zakje.
Wij drinken ook wel bier/wijn of iets anders. Glas gaat in de glasbak en de flessen van bv aanmaak ( Carvan cevitan) die gaan naar de ijzerboer.
Van de blikken groenten of iets anders gaat het papier eraf in de papier bak zo ook papieren zakken.
Plastik tja daar hebben we hier nog niks apart voor wat wel jammer is.
De wijnkruiken zoals je schrijft kan je bv als mooi kado aan iemand geven met een mooi bloemetje erin of breng ze naar de kringloop net als de glazen van chocopasta die je als drink/sap glas kan gebruiken.
hout dat we niet meer kunnen gebruiken gaat naar de mensen die een houtkachel hebben
Ik ben gewend om groenten en fruit grondig te wassen voor ik het eet. Dan is het toch niet zo erg dat Jan en alleman er met zijn handen aan gezeten heeft? Als je daar allemaal aan gaat denken heb je geen leven meer. Als ik eraan denk wat ik vandaag allemaal aangeraakt heb, waar andere mensen ook met hun handen aan gezeten hebben dan zou het mij gaan duizelen als ik bang zou zijn voor ‘viezigheid’. Ik noem slechts: de stangen waar je je aan vasthoudt in de tram, dito in de trein, de kaartjesautomaat in het station, leuningen van trappen in diverse stationsgebouwen, een picknicktafeltje in het bos, tafeltjes in café-restaurants, geld, deurknoppen…….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?