Zwerfvuil. een grote ergenis

• maia

Met de komst van de groene en grijze afvalbak waarvoor we aardig wat moeten betalen als ze geleegd worden heb ik het idee dat men veel meer vuil laat slingeren.

Losse plastis tasjes met inhoud langs de fietspaden,volle zakken langs de slootkant als je door de polder fietst

Matrassen en zakken in de bossen

Alles bij elkaar opgeteld denk ik dat men goedkoper uit is als met de klikkos gratis leegd,dan wat er nu gebeurd.

De zakken worden opgehaald,sloten moeten extra leeggehaald worden.

De hoveniers van de gemeente hebben het druk om het vuil langs de paden af te voeren.

Betalen jullie ook voor het ledigen van klikoos en is het bij jullie ook verergerd sinds dien

• Channah

Wij hebben hier ondergrondse afvalcontainers voor glas, papier en restvuil, en evengoed komt ook nog twee maal per week de vuilniswagen langs. Het is hier dan ook best schoon.

• BennieMak

Het probleem met zwerfafval ken ik, nog niet zo lang geleden een topic over geopend: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2384&i=80942&t=80942

En toen al geconcludeerd dat h.e.e.a. niet met geld te maken heeft, maar met de gemakzucht van de huidige mens.

• Petr@

Ik zou er nog aan toe willen voegen dat het niet alleen gemakzucht, maar ook laksheid van mensen is!

• krentje

Ik ben het met Petra eens.

Ik zie het dagelijks hier ook in de straat gebeuren.

Mensen die hun etensresten over het balkon heen gooien op het gras. Vervolgens klagen zij dan ook het hardst dat hun kinderen in die troep spelen die door een ander neergegooit is en ze jammeren ook over de ratten die s'avonds rondlopen. En neeeeeee ze gooien zelf nooit eten en vuil naar beneden.

Ik heb zo'n buurvrouw hier… ( grrrr)

En als je er wat van zegt krijg je te horen dat het voor de vogeltjes is. Toen zei ik dat ze ook leuk een pindaslinger aan haar balkon kon hangen of een voederplankje. Nou dr kop.. ze ging snel weer naar binnen.

• Annelies

Ik woon in een dorp

Hier valt het mee

De kliko wordt bij ons eens in de 14 dagen geleegd

Langs de routes staan van die vangnetten waar oa blikjes ingegooid worden

Maar na de markt ligt er wel vuil( Dinsdags)

Wat door gemeentewerkers weggehaald wordt

• zackary

wij moeten speciale blauwe vuilniszakken kopen bij de plaatselijke supermarkten.

alleen hierin verpakt worden meegenomen door de ophaaldienst.

betalen naar aanbod dus, een eerlijke manier ook lijkt me.

daarentegen is de jaarlijkse afvalstoffenheffing weinig te noemen.

• Jakke

Bij ons worden de bakken beurtelings om de veertien dagen geleegd.

Onze zwarte bak is vaak maar voor een kwart gevuld als ik hem op straat zet om geleegd te worden.

• maia

Wij betalen per leging ,dus zetten we de bak alleen vol buiten.

• maia

Gemakzucht ,laksheid en vul ik nog aan ongemanierd

Als men van de patattent komt waarom niet de bakjes thuis in de vuilnisbak gooien

Blikjes het zelfde verhaal.

Maar als je al die zakken langs de weg zag liggen , belachelijk gewoon zo onbeschofd vind ik dat

Voor twee jaar terug mocht je je vuil in zakken aanbieden en nam men het grof vuil ook mee.

Nu betaal je per leging en wat er niet in past gooit men blijbaar langs de weg.

Terwijl men het ook 4 gratis naar de stort kan brengen