Wij ook dus alleen als de bak vol is legen
Wel in de zomer meer, wegens het warmere weer
Wat hier een grote ergernis is, dat ik iedere keer op de ophaaldag een vieze stinkende zak met vuilnis van een ander in mijn container krijg, zo worden mijn man en ik gestraft omdat wij zeer zuinig zijn met verpakkingsmateriaal en het afval zeer goed scheiden, onze container is dus nooit helemaal vol, voor die aso's hier reden genoeg om vieze luiers, blikjes bier, vleesafval in onze container erbij te gooien.
Ik zet de container al zo laat mogelijk aan de weg om dit te voorkomen, en als ik het zie hebben ze bij mij een groot probleem want wij vinden zo'n walmende alcohol of stinkluierlucht niet zo lekker in de geleegde container
Hier wordt inderdaad betaald voor het legen van de kliko. Maar sinds 4 jaar zetten wij de kliko niet meer aan de weg. Wij brengen zelf de vuilnis zakken naar de stort en bewaren de besijsjes voor als ze ons komen vragen waar wij onze huisvuil laten.
Reden hiervan is dat ik over mijn nek ga van de stank uit de bakken en wij zelf in handen hebben of er nu wel of geen maden tussen de afval komt te zitten.
Grofvuil op laten halen kost voor zover ik weet niets, en als je het zelf naar het kringloopcentrum of de stort brengt ben je het ook op een goede manier kwijt.
Wat me altijd enorm verbaasd is dat je soms grote zakken troep op afgelegen plaatsen (vooral bosgebiedjes!) vindt, waarom nemen mensen de moeite om die zooi daar neer te gooien. Als je er dan toch al mee aan t slepen bent kun je toch veel beter even naar de vuilstort rijden… Dat vind ik een enorme ergernis..
Groetjes
Anly
Goed idee, Adnil, wij hebben hier op 10 autominuutjes rijden een recyclingperron, daar kun je gratis afval en grofvuil wegbrengen.
De afvalstoffenheffing is hier echter heel duur, dus dan komen er voor ons buiten dat je nu zelf het afval moet wegbrengen ook nog benzinekosten erbovenop, dat vind ik wel wat minder:(
Hier in de plaats worden de groene en de grijze container elk om de week geleegd, ongeacht hij vol zit.
Grof vuil kun je tot 1000 kilo zelf wegbrengen met een pasje of 500kg op laten halen, je brengpas wordt dan een haalpas.
We wonen tegenover een park en helaas ook hier veel zwerfafval: de gemeente plaatst bij de meeste bankjes geen afvalbak….
De bankjes waar wel een afvalbak bij staat zijn open bakken waar de kraaien dus zo alles weer uithalen…(schiet niet op dus).
Maar de dieren vervuilen dus net zo veel als de mensen in dit geval.
groetjes Margreet
Vertel mij wat over die patatzakjes en bakjes van de friettent. Wij hebben er hier 2 deuren verder een staan. Was vroeger van mijn man en zijn ex. Hij ging s'avonds op de laatste ronde met de hond alles oprapen dat er maar ook lag rond geslingert. Hij vond het hun verantwoordelijkheid ook al vervloekte hij de personen die het gedaan hadden. Het was nl hun zaak en ze wilden een goeie naam behoude. Nu zitten er anderen in deze ruimen niks op wat in het pad of op straat ligt. Wij hebben nu een gewoonte van gemaakt om die op te rapen en voor de deur te deponeren in de hoop dat ze de hint ooit zullen begrijpen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?