Als ik van mijzelf uitga is het laten bezorgen van boodschappen door AH niet consuminderend.
Ik heb geen auto, en ook geen partner die mee kan helpen met het sjouwen der boodschappen, woon op de 4e verdieping zonder lift, dus ook ik moet mijn wekelijkse boodschappen over meer keren verdelen.
Ik werk 4 dagen per week, en heb daarnaast nog een freelance baan, dus alles bij elkaar komt het neer op een volledige werkweek, soms zelfs meer. Ik doe het grootste gedeelte van de boodschappen op maandagochtend, zo tussen 08.00 en 09.30 uur, in twee keer. Bakker, Turkse groentewinkel en supermarkt, en Appie Heijn zijn dan al open. Halverwege de week moet er meestal nog wel iets vers gehaald worden. Dat doe ik dan als ik uit mijn werk kom, zo rond 18.15 uur dus. Op genoemde tijden is het helemaal niet druk in de winkels.
Wat ik wel thuis laat bezorgen zijn de zakken kattenbakgrit (zo'n 6 per maand) en het kattenvoer, omdat ik dat qua lichaamskracht de trappen niet op krijg. Mijn dierenwinkel rekent daar geen extra kosten voor, en de fooi die ik de bezorger geef is stukken minder dan wat ik uit zou geven als ik kleinere verpakkingen, die ik wel kan tillen, zou kopen.