tip/advies OT ander prikbord

• Erna

Gezien de vele opmerkingen over vleesvervangers e.d. maar even deze aparte topic. Wellicht ten overvloede maar er is een veganisme/vegetarisch prikbord.

Hoort de discussie daar niet thuis?

Op een ander prikbord heb ik al eens gelijk ma Molton ook aangezwengeld dat ik het vreemd vind dat producenten en consumenten de vegaterische producten toch benoemen als equivalent van vlees.

Vegatarisch gehakt/schnitzel/burger etc. Wees dan konsekwent en bedenk iets orginelers.Bij A. Heyn heb ik omlangs een vegatarische tartaar naast een vleestartaar zien liggen waarbij door het verschuiven stukjes vleestartaar op het vegetarische produkt terecht waren gekomen. Uiteraard de verantwoordelijkheid van de supermarkt en niemand anders. Maar wel vreemd.

Ik heb bewondering voor de mensen die het kunnen opbrengen een vegatarisch leefpatroon te volgen, laat onverlet dat ik het in sommige gevallen, met nadruk zeg ik in sommige gevallen, zie als een soort fundamentalisatisch geloof waarbij alle relativiteit afwezig is.

Ik geniet zo af en toe van mijn stukje vlees en voel mij absloluut niet aangesproken door de soms belerende toon van mensen die gekozen hebben voor het vegetarier zijn.

Erna

• Marieke

Tja, je stukje zit weer boordevol vooroordelen:(

Vegetarisch/veganistisch eten heeft alles met consuminderen te maken, er verschijnen hier ook regelmatig andere discussies over eten en recepten en dan hoor je niemand zeuren.

Het is een gezonde en goedkope manier van eten, het is uitermate milieuvriendelijk dus waarom zou dat niet gedeeld mogen worden met andere consuminderaars hier die wel geinteresseerd zijn?

Ik ben dus niet het type veganist dat punkhaar heeft,tegen de maatschappij aan schopt, s'nachts nertsen loslaat, een hekel aan boeren heeft, werkloos is en een uitkering heeft of iedereen probeert te bekeren voor het veganisme,wel vind ik het leuk recepten en ideetjes te delen met andere geinteresseerden, ik heb echter een bloedhekel aan de belachelijke vooroordelen die jij en sommige anderen hier op het prikbord eruit gooien, daar voel ik mij nou totaal niet toe aangesproken.

Ik heb een hele leuke echtgenoot die wel biologisch vlees eet en wij respecteren elkaar tenminste, jij daarintegen hebt totaal geen respect voor mensen met een afwijkend leefpatroon en mening, die moeten van jou maar naar een ander prikbord.

Nu, ik heb een goede tip voor je, als het je niet interesseert lees je het toch niet?

• Erna

Wel Marieke dank voor je reactie, dat ik vol vooroordelen zit en jij dat zo leest, alla. Maar indien je goed leest heb ik bij mijn opmerkingen gas teruggenomen en geschreven, “in sommige gevallen” en dat nog eens nadrukkelijk vermeld en heb ik ook mijn bewondering uitgesproken dat mensen het kunnen opbrengen vegetariër te zijn.Ik denk nl dat dat wel enige energie vereist om uit te zoeken in welke produkten geen dierlijke voedingsstoffen zijn verwerkt en dat zijn er nogal wat.Ik kan dat in ieder geval niet opbrengen.

Overigens alles sans rancune,

Erna

• Marieke

Ehh, nou ja, OK, misschien was ik ook wel wat te heftig met mijn reactie, ik wordt alleen wel eens moe van al die rare opmerkingen over vega's, bleekneusjes,dunne sprieten,fundamentalisten, rare en aparte mensen, ik ontmoet natuurlijk genoeg andere vega's en ik heb nog nooit dergelijke mensen gezien, de meesten zijn zachtaardige lieve mensen die gewoon van dieren, de natuur en van moeder aarde houden en daarom geen vlees e.d eten.

Ik lees nou nooit eens vervelend commentaar bij andere discussies over eten, wel komen ze steevast terug bij het onderwerp vegetarisch:(

Nogmaals, het heeft alles met consuminderen te maken, het is goedkoper,milieuvriendelijk,diervriendelijk en gezond, nou als dat geen consuminderen is :?

Ik vind het gewoon leuk om recepten,ideetjes met andere geinteresseerden hier uit te wisselen, daar is toch niets mis mee, zolang het over consuminderen gaat?

• Ineke

Nee hoor Marieke daar is niks mis mee, gewoon mee doorgaan. Iedereen heeft zijn eigen levenstijl en dit is de jouwe. Ik vind het leuk om allerlei consumindertips te lezen dus ook de jouwe. :-)

• travel

*D :D :Z

En zo is het Erna! Informatie kan ook ‘te’ veel worden. Dan krijgt het iets fundamentalistisch en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Dan kun je beter naar een prikbord dat meer bij je interesse past ‘prikken’ .

• K@rin

Zullen we het op dit prikbord dan maar weer eens gaan hebben over azijn……???

• travel

Alleen wanneer het niet op dieren getest is natuurlijk en verder verantwoord geproduceerd…:D

• Marieke

Kijk dat bedoel ik dus, rare mensen die vleeseters:Z

• K@rin

Dan heb je “tas op wielen” nog niet gelezen zeker? :(