Je kan wel zien dat jij Erna niet kent !
Goed lezen wat zij schrijft !!!!!!!!!!!!
Nee, natuurlijk ken ik Erna niet en zij mij ook niet.
Als je mijn berichtje van 10:47 nou nog een keertje leest
Soms kan het geheel verkeerd overkomen, een berichtje dat hier wordt neergezet, de persoon daarachter kent de ander niet en een conflict wordt geboren, dat is het nadeel van een geschreven woord, maarre ik ben helemaal niet boos op Erna hoor, en zij hopelijk ook niet op mij, alleen mensen moeten niet zo snel (ver)oordelen.
Okee ik ken haar nl wat langer
En al heel veel gelezen wat zij schrijft
Ik zelf ben trouwens minder vlees gaan eten
Mede door een dieet, maar ook door een schoondochter die vegetarisch is
Bovendien vind ik vlees ook vaak niet echt lekker
Wel eet ik vis
Mijn zonen eten als ze vlees eten voornamelijk Biologisch vlees
jammer dat het zo duur is
Mijn man eet ook biologisch vlees, ik ga altijd rond een uurtje of 4 s'middags naar AH, dan wordt het vlees afgeprijst daar en dat scheelt weer.
Of ik wacht af als er een goede bonusaanbieding komt, dan vries ik het in met grote hoeveelheden:)
Nou heb ik makkelijk praten want ik werk alleen in de ochtend en avond uren dus ik heb de tijd om op de tijdstippen van afprijzingen te letten;)
Helemaal met je eens! Ook ik vind het vreemd dat sojaproducten vleesnamen etc. hebben. Het zal de verkoopcijfers ten goede komen. Vooral mensen die geen veganist of vegetariër zijn vanuit fundamentalisme, zullen zich vermoedelijk sneller tot een “vleesloos” product laten verleiden. De misleiding in de reclame vliegt de pan uit en wordt bedacht door “dure” jongens.
Zoals je je echter zult herinneren;) eet ik geen paardevlees, kalfsvlees etc. op grond van gevoelsoverwegingen. Twee of drie keer in de week vis, kip en nauwelijks varkensvlees. Uiteraard af en toe ook “weetikveelwatvoorburger” van onbekende snit….
Je hebt wel gelijk dat sommige mensen met fundamentalistische visies, je ziet dat ook bij godsdienst en politiek, de neiging tot onverdraagzaamheid hebben t.a.v. mensen met een ander leefpatroon.
Gelukkig lig ik van dezulken niet wakker en ben nog altijd de mening toegedaan: een mens zijn lust is een mens zijn leven, maar dan ook - leven en laten leven.
Douce*D
Ben zojuist even wezen kijken op het veganistisch prikbord. Daar worden vooral nieuwsberichten neergezet door de mod, vragen of echte discussies heb ik daar nog niet gezien.
Bovendien heeft het voor mij inderdaad ook best te maken met consuminderen: je eet niet wat je niet nodig hebt. En probeert daar ook niet te veel voor te betalen. Ik ben op dit moment aan het kijken wat ik allemaal zou moeten doen om van mijn huidige vegetarisme over te stappen op veganisme. Nou, da's nog niet gemakkelijk. Ik verwacht eerlijk gezegd op dit prikbord meer tips te kunnen krijgen dan op dat andere. Zoals: wat doe je als veganist op je brood als je geen rauwkost lust en je wilt het toch een beetje betaalbaar houden?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?