De Landelijke Genoeg Dag 17 mei 2008

• Godelieve Engbersen

Ha beste mede consuminderaars! Via het Consuminder prikbord.

Ik zal me even voorstellen, ik ben Godelieve Engbersen en al sinds het prille begin ben ik bij de Consumindergedachte betrokken. Vanaf de Vrekkenkrant, het tijdschrift Genoeg, de Geluks-cursussen bij Hanneke van Veen en Rob van Eeden, en al zo'n tien jaar voer ik de NietWinkelDag in Tilburg.

Het afgelopen weekend is er met veel plezier en enthousiasme op de Kleine Aarde in Boxtel gebrainstormd en gewerkt aan de Landelijke Genoeg Dag,

die op za 17 mei 2008 op de Kleine Aarde gehouden wordt - 10.00-17.00.

Alles wat je altijd al had willen weten over Meer doen met Minder! Met veel workshops. Uitgangspunten: duurzaam, milieu- en kostenbewust georganiseerd. Luchtigheid en humor voeren de boventoon.Op het mooie terrein van De Kleine Aarde. (12 euro, via voorverkoop 9 euro).

Org: Stichting Zuinigheid met Stijl i.s.m. tijdschrift Genoeg.

E-mail: info@zuinigheidmetstijl.nl.

Meer nieuws volgt, leuk elkaar te kunnen ontmoeten?. Reserveer deze datum alvast in je agenda? Nogmaals meer inhoudelijke informatie volgt!!

Afgelopen weekend hebben we al veel plannen gemaakt, de workshophouders en standhouders worden benaderd. Tot ziens op De Kleine Aarde…

Namens een van de intitiatiefnemers,

Godelieve Engbersen

• Paul

voorlopig hebben we hier genoeg aan. :-)

• travel

;-)

• Rebecca

Wat ik dan weer een beetje flauw vind is dat zo'n leuke dag die de landelijke genoeg dag gaat heten bij voorbaat al weer geld kost.

Beetje dubbel … of ligt dat aan mij?

Want voor wie is het genoeg?… Voor de organisatie en standhouders die er ‘genoeg’ aan gaan verdienen?

Of voor mensen die echt willen consuminderen en ‘genoeg’ hebben dus ook die stands en workshops niet nodig hebben…

*krabt zich op het hoofd*

Becca

• Ma Molton

Als je met een gezin van 4 personen gaat dan kost dat in gulden fl.105,76

komen je reiskosten openbaar vervoer er nog bij, bv. van Amsterdam naar Boxtel in euro 25,66 p.p. dat is in gulden fl 56.55

In totaal ben je dan in gulden fl. 331,86 kwijt met z'n vieren voor een geitenwollensokkendag.

Ik vind het inderdaad Genoeg.

Ma

• maria

Dacht je dat het huren van een accomodatie niets kost? En dan nog wel op zo'n mooi terrein als dat van De Kleine Aarde.:)

http://www.dekleineaarde.nl/detail_page.phtml?&publish=Y&categories=&text02=boxtel_zakelijk&kleur=3&username=dka_gast&password=9999&groups=DKA&kleur=3

Maria

• Rebecca

Ja EN?

Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat de organisatie hier dik aan gaat verdienen. En zoals Ma Molton ons voor rekende….

ik vind het meer dan genoeg.

Zo'n ongelovelijke bak geld uit geven om een dagje aan te horen hoe je minder kan uitgeven vind ik persoonlijk een beetje eeeeh….. hoe zeg je dat netjes? ….

Maar laat je door mij vooral niet tegenhouden hoor! Er zullen ‘genoeg’ mensen zijn die het vreselijk leuk vinden en die wens ik dan ook een hele fijne tijd toe.

Aan mij is het alleen niet besteed. Wij zijn met zijn zessen… ik wil niet eens weten wat zo'n dag mij zou kosten…

Becca

• Paul

mischien moet ik zeggen : genoeg van. ;-)

• Gemeente-Westland

Yep, hier ga ik ook maar op consuminderen :D

Ik betwijfel overigens ten zeerste of daar iets te zien, horen of lezen is wat niet ook al hier of in het tijdschrift aan de orde is geweest. Maar als ik dat mis heb laat ik me graag overtuigen van het tegendeel. Alleen dan wel vantevoren, ik ga dat geld niet uitgeven omdat er heel misschien wel eens iets uit zou kunnen komen. Dan kan ik het net zo goed in een gokkast gooien.

• Rick

Je mag van mij de begroting (en de uiteindelijke afrekening) zien hoor, dan zie je dat het om een heel laag bedrag gaat. Verder hebben vijf mensen zich bereid verklaart verliezen uit eigen zak te betalen en gaat een eventueel overschot naar de stichting Zuinigheid met Stijl, die, ondanks haar naam, nog nooit een hoog banksaldo heeft gehad.

Daarnaast willen we niet alleen maar nieuwe dingen bieden voor consuminderaars, maar ook een plek om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Net zoiets als het prikbord dus, maar dan ‘live’ :-)