De Landelijke Genoeg Dag 17 mei 2008

• maria

Nou ja, zwartkijkers zijn er altijd. En ik neem aan dat hier geen subsidie op wordt verstrekt.Ik denk ook niet dat je met een gezin met kinderen naar zo'n dag moet gaan.Hoewel De Kleine Aarde veel leuke dingen voor kinderen biedt.Ik lees met veel plezier hun tijdschrift.Helaas is de afstand me te ver ,drie uur rijden heen en terug is me te veel, dat trekt mijn lijf niet meer!

Ik heb een schoonzus die ons jarenlang de tips uit de Vrekkenkrant doorgaf, vér voor het woord “consuminderen”was uitgevonden.En dat ging niet om het geld, maar om de dwaasheid van de verspilling van allerlei spullen.Het is m.i. goed, dat dit soort gedachten wordt voortgezet in een modern jasje.

Veel succes!

Maria

• Marieke

Ik vind het ook jammer dat het zo duur is, de Kleine Aarde is een schitterende locatie, maar ik haak af, ook vanwege de reiskosten.

En Ma Molton, op geitenwollensokken liep men 30 jaar geleden, tegenwoordig zijn ook “alternatieve” mensen of hoe je het noemen wilt leuk gekleed, ik zie ook genoeg “normale” mensen in kleren rondlopen die het woord lompen niet eens waard zijn:+

• Alie

Zo he !!! das duur, is dat inclusief koffie thee en lunch?

Het heet toch genoeg, moet ik gaan consumeerderen door naar het consuminderpraatje te luisteren :-(

Ik zal zuinig doen en er niet heen gaan, dat is nu zuinigheid in stijl!

• Alie

Zwartkijker ben ik niet, ik betaal gewoon kabel!

• Alie

t is gewoon erg duur al verdienen jullie er niets aan, gr.

• Gemeente-Westland

Precies. Dat iets met alle goede bedoelingen en zo integer als maar kan wordt georganiseerd wil nog niet zeggen dat het dan ook toegevoegde waarde heeft.

• Rebecca

Ik ben geen zwartkijker, ik stel alleen even aan de kaak dat een dagje over consuminderen wel verrekte veel geld gaat kosten…

Dat is in mijn ogen net zoiets als van iemand die aan de deur komt een sticker kopen met : aan de deur wordt niet gekocht.

Same difference noemen we dat hier in huis.

• Godelieve Engbersen

De Kleine Aarde is érg mooi en zeker het bezoeken sowieso wel waard.

De entree voor deze dag, is inclusief workshops (inhoudelijk érg interessant), Uiteenlopende stands (Kennismaking), Demo's, Informatie, Lezingen!

Met daarnaast zeker ook de mogelijkheid elkaar alsook anderen daar te ontmoeten. Ook ontvang je als bezoeker een informatiegids(je) met hierin een overzicht van adressen /informatie van bedrijven-stichtingen die zich met dit thema bezig houden.

De reiskosten kunnen inderdaad een heel bedrag zijn. Misschien is Carpoolen een optie? De entree voor kinderen is gratis, pubers betalen een gering bedrag.

Meer informatie volgt.

Met het huren van het terrein van De Kleine Aarde, de nodige kraampjes, stands,

reiskosten voor de Workshophouders, alsook het huren van Geluidsapparatuur ed. daar zijn gewoon flink wat kosten mee gemoeid.

Naast het thema Consuminderen sec. worden diverse andere thema's zoals duurzaam-heid, Milieu, Geld, Samenleven, Leef je leven met Passie op uiteenlopende wijze aan de orde gesteld….

Alsook gewoon inspirerend om andere Genoeglezers te ontmoeten? En wie weet een Consuminderkring te starten - dan heb je het entree geld zo terugverdiend.

;-)

groetjes, Godelieve Engbersen

Verder bedoel ik dit niet per se als een PR-praatje, wel vind ik een vooraan-kondiging van deze (onze) Landelijke GenoegDag, op deze Prikpagina wel op zijn plaats. Gewoon ter informatie (wie weet inspiratie?)

• Alie

Ik wens u een fijne dag toe, groetjes Alie

• wana

Het is ook niet aan mij besteed, al lees ik Genoeg met plezier.

Ik denk dat het een hele toer is hoor, om zoiets te organiseren.

Ga er maar aanstaan om niet alleen budget, maar ook locatie, pr, organisatie,vergaderingen en proffesionaliteit te waarborgen. pfff.

De doelgroep en het organiseren van zo'n dag dat lijkt me ontieglijk botsen en op eieren lopen.

tuurlijk, je kan met zn allen in t park afspreken maar dan nog moet iemand verantwoordelijk zijn als er iets gebeurd en zal het veel te vrijblijvend zijn wat ten kostte van degene die t organiseren zal gaan.

kortom, t lijkt me n ongelofelijke klus!, misschien kan je t beperken tot regionale

dagen of huiskamer bijeenkomsten, dat iedereen zelf drinken en eten meeneemt??

succes.