broodbeleg(vleeswaren)

• simone

Soms heb ik wel een trek in broodbeleg.Maar helaas 1 ons vind ik vaak te veel.Ook al zijn we met 2 personen ,je wilt niet zoveel dagen achter elkaar hetzelfde broodbeleg.Ook vind ik het dan gauw te oud worden.Ik zou het prettig vinden als ze de vleeswaren per half ons verpakten.Dat zou ook prettig zijn voor alleenstaanden lijkt me.Of zou dat weer zo duur worden dat je dan toch kiest voor een ons en dan maar wat weggooien?

Natuurlijk kun je wel wat in de diepvries doen maar ook niet te lang.

Zijn er meer mensen die minder vleeswaren kopen omdat een ons teveel is?

• Desiree2

persoonlijk houd ik wel van hartig beleg dus je kunt er ook wat extra plakjes op de boterham doen

• jopie

Bij de COOP bij ons daar hebben ze portie verpakkingen, daar zitten 4 portie in van 25 gram,en weinig prijsverschil.ik vind dat erg makkelijk.

• simone

Dat lijkt me ideaal maar de Coop hebben we niet.Wij hebben AH

Super de Boer en de Aldi.Daar heb ik dat nog niet gezien.

En meer gebruiken vind ik niet consuminderend.

• Desiree2

en juist deze winkels verkopen n iet per ons

• Channah

Dat is welicht wel consuminderend voor de portemonnee, maar de afvalberg wordt er alleen maar groter door. Als vegetariër gebruik ik uiteraard geen vleeswaren, maar (nog) wel kaas. Het is nooit in mijn hoofd opgekomen om een ons gesneden belegen (ik noem maar wat ,-)) te kopen, ik koop altijd een stukje, en dar doe ik een week mee. Bederven die vleeswaren dan zo gauw dat een ons al te veel is om te bewaren?

• rob

Ik koop af en toe verschillend vleesbeleg in 1 keer en doe dat in gemengde porties in de diepvries want met 1 vegetariër en meerdere bijna vegetariërs in huis wordt hier weinig vleesbeleg gegeten en zo heb je nooit teveel maar toch afwisseling.

Marlies

• krentje

Koop dan vleesbeleg in blik (leverpastei enzo). En gekookte vleeswaren ( gerookte gelderse en ham).

Die blijven langer goed.

• BennieMak

Koop een pot mayo, en doe die op je brood! Meteen ook vegatarisch verantwoord!

• krentje

Mayo is niet vega hoor!

Zit ei in en soms ook andere toevoegingen die dierlijk zijn.

Tartex lijkt op pate, maar is vega. Is ook langer houdbaar dan dierlijke pate trouwens. En het smaakt ook lekker.