broodbeleg(vleeswaren)

• inba

Als je trek hebt in broodbeleg en 1 ons vaak te veel vindt, zal je toch een keuze moeten maken. Bij sommige slagerijen kan je om een half ons vragen.

Ik wil, als ik beleg koop het altijd graag gesneden krijgen waar ik bij sta en niet voorgesneden kopen.

Bij Appie, zoals al gezegd, is het voorverpakt in kleine porties, maar dat is geen consuminderen.

Verder denk ik dat, als je met twee personen bent is een ons vleeswaren beleg toch niet teveel? Ik ga er vanuit dat jullie allebei van vleesbeleg houden.

Wat is dan het probleem? Er zijn vleesdoosjes enz. waar je je beleg best enkele dagen in kan bewaren. Behalve lever dat moet echt wel op de dag van aankoop gegeten worden, maar een onsje lever krijg ik nog wel op in één dag. :)

• simone

We eten dus maar 1 keer per dag per persoon 2 boterhammen,1 met vleeswaren of kaas en 1 met zoet.

En het is zozeer een probleem en natuurlijk kan ik de helft invriezen. Het is gewoon omdat we wel eens een keer een ham of iets dergelijks willen eten.En ik was benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.

bedankt

• maia

Ik werk in de zorg,en doe regelmatig boodschappen voor clienten.

Ik heb tot op heden nog nooit nee gekregen in de winkels ,zelfs al vroeg ik om een of twee plakjes.

AH/C 1000 en EMTE hebben nog nooit tegen gewerkt in het dorp waar ik vertoef

Je moet gewoon even informeren

• Paul

inderdaad, en die digitale weegschalen kunnen wel een duizendste grammetje wegen.

• Hummie

Bij Super de Boer weet ik zeker dat je een half onsje kunt laten snijden.

Ik laat soms sommige vleeswaren iets dikker snijden.

• Alie

Keurslager van Haaster in Velserbroek , ja je kunt zelfs 1 plak kopen, en Vomar Velserbroek met eigen versafdeling snijd rustig een half ons af!

Wij zijn ook met 2

• Petr@

Eén ons teveel? :?

Wij eten met gemak een ons broodbeleg bij een broodmaaltijd. Minder hoeft voor ons dus echt niet. Wij zijn met 2 volwassenen.

• swaney

Als je een beetje grote ham snijdt dan heb met een beetje geluk 3 plakken in een ons.

• Paul

ons kent ons. ;-)

• Beheerder

Gewoon aankaarten bij hun. Zo zijn wij met 3 man en krijg je bijna alles in 4-en waardoor je dan 1 stuk over hou. Een combi van 4 en 2 is voor ons te doen maar hoevaak heb je niet alleenstaanden waardoor een 4pak te veel is en een 2 pak niet altijd verkrijg baar is.

Als je genoeg loopt te “zeuren”( niet verkeerd bedoeld hoor) en samen met jou meer dan zoeken ze wel naar een oplossing.

Dit is mijn ervaring toen ik nog in Noord Limburg woonde.