rookkanaal aanleggen: wat kost dat?

  • charlene

    In een nhuurhuis deed ik het zo wie zo niet.Stel je gaat er ooit uit kun je alles weer in de oude staat terug brengen.Zou erff nog flink over na denken het is ook een kostenplaatje en dat voor je huurbaas.

  • Emru

    en als je dan nog betonnen plafonds hebt dan komt ook het boren van de gaten met de diamantboor er nog bij.

    Wij hebben ook alle pijpen van Helex net als Nina en ook in hetzelfde jaar laten doen, het is een duur geintje want als je te goedkoop neemt, loopt het het risico dat als de kachel te warm wordt de pijp op de lasnaad kan knappen en dan heb je brand.

    In een huurhuis zou ik dit zeker allemaal niet aan de hand halen.

    Komt nog eens bij dat je ook goed aan hout moet kunnen komen, want kopen is ook niet goedkoop hoor, en een boomstammetje uit het bos is een ramp, meestal is het vurenhout en daar zit heel veel hars in wat aan de binnenkant van je kachelpijp gat zitten met kans op brand, veel mensen stoken verkeerd hout.

    Wij kunnen goed aan hardhout komen en dat brandt gewoon heel mooi en lang, vurenhout is een ramp. en kastanje is een drama.

    Je kunt ook een gelhaard neerzetten heb je toch een beetje het open haard gevoel.

  • swaney

    Dat is een goed idee. Mijn ouders hebben een nephaard en alleen al het aanzicht van de haard geeft iedereen een warm en behaaglijk gevoel. Het is dus eigenlijk net als een placebo.

  • Emru

    je bent vele malen goedkoper uit en je kunt hem nog meenemen ook als je verhuisd.

    Onze buren hebben er ook eentje en het is echt helemaal geen verkeerd ding ziet er erg leuk uit,

    Ja warmte heb je er niet van maar de grap vind ik door het gezellige gezicht voelt het als warmte., de sfeer is verwarmend.

  • Paul

    je schijnt ook electrische nephaarden te hebben die wel warmte kunnen geven.

  • Emru

    Klopt Paul maar ja dan loopt de elektrameter ook weer aardig, maar als je niet goed aan hout kan komen is ook hout stoken niet interessant hoor.

  • Vrekje

    Een gelhaard, wat een vondst! Ik dacht bij gelhaard alleen aan die lelijke dingen bij de Praxis, maar toen ik de suggestie hier las ben ik eens rond gaan kijken en wat blijkt: er zijn ook hele mooie. Wel met een behoorlijk prijskaartje overigens :-( maar vergeleken met een rookkanaal plus een houtkachel valt het wel mee. Alleen jammer dat zo'n ding echt alleen voor de gezelligheid is en je er niet het huis mee kunt verwarmen. Bedankt voor de tip!