Kijk maar eens naar Opsporing Verzocht hoe veel bejaarden in de supermarkt worden gevolgd nadat ze hun pincode's hebben afgekeken. Gelukkig pin ik bijna nooit ja alleen bij het afhalen dat moet wel. Ik hoor ook van veel bejaarden die niet meer met de trein meewillen omdat nu hun 7 keuzedagen ook op de chipkaart is gezet en ik moet je vertellen dat het bij mij ook al een keer fout gegaan is.
Het is ook niet gemakkelijk, eerst moet je de dagen erop zetten als je ze besteld hebt, dan moet je voor elke reis een keuzedag ophalen en die dag die een heel jaar geldig is selecteren en die heb ik totnutoe niet kunnen vinden. Misschien dat het nu goed gaat, ik heb er zojuist weer 2 bijgezet gekregen.
Vroeger kon het nooit verkeerd gaan, afstempelen en je was klaar, er kon ook geen geld van je kaart afgaan en nu moet je het echt in de gaten houden. En dan ga je naar de infobalie op de grotere stations en wordt je meestal naar Utrecht verwezen, laatst zei ik wat doen jullie dan hier? En dan nog steeds dat klantonvriendelijke telefoonnummer van 10 cent per minuut terwijl de meeste openbare bedrijven zoals ziekenfonds en UPC allang overgeschakeld zijn op een normaal of zelfs gratis klantvriendelijker telefoonnummer.