Koken rond 25 euro per week

  • axel

    Kijk maar eens naar Opsporing Verzocht hoe veel bejaarden in de supermarkt worden gevolgd nadat ze hun pincode's hebben afgekeken. Gelukkig pin ik bijna nooit ja alleen bij het afhalen dat moet wel. Ik hoor ook van veel bejaarden die niet meer met de trein meewillen omdat nu hun 7 keuzedagen ook op de chipkaart is gezet en ik moet je vertellen dat het bij mij ook al een keer fout gegaan is.

    Het is ook niet gemakkelijk, eerst moet je de dagen erop zetten als je ze besteld hebt, dan moet je voor elke reis een keuzedag ophalen en die dag die een heel jaar geldig is selecteren en die heb ik totnutoe niet kunnen vinden. Misschien dat het nu goed gaat, ik heb er zojuist weer 2 bijgezet gekregen.

    Vroeger kon het nooit verkeerd gaan, afstempelen en je was klaar, er kon ook geen geld van je kaart afgaan en nu moet je het echt in de gaten houden. En dan ga je naar de infobalie op de grotere stations en wordt je meestal naar Utrecht verwezen, laatst zei ik wat doen jullie dan hier? En dan nog steeds dat klantonvriendelijke telefoonnummer van 10 cent per minuut terwijl de meeste openbare bedrijven zoals ziekenfonds en UPC allang overgeschakeld zijn op een normaal of zelfs gratis klantvriendelijker telefoonnummer.

  • Dordtenaar

    Vroeger had je weer andere problemen. Zoals geen dooie rotcent hebben zodat je je ook helemaal niet druk hoefde te maken of iemand het van je zou pikken. Als ik de verhalen van mijn vader hoor over hoe het in zijn jeugd was (hij is van 1942), dan is dat niet een tijd waar we naar terug willen.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Ik wil niet terug ook niet naar de jaren 60 . Omdat: wassen met de hand . en veger en blik en al die dingen , mattenkloppen etc…… En die dooie rot cent . och we zijn er gekomen . En met niks toch . Spelen buiten met een stuk elastiek om je benen . touwtje springen . stuiteren . verstoppertje . S,avonds toen men nog geen T.v had . spelletjes , lezen , radio luisteren praten met het gezin etc. inderdaad als je in mijn jeugd naar een zwembad ging , kon jeje portemonnee zo onder het badlaken laten liggen . moet je nou eens proberen.

    En weliswaar IK kan nog genieten van de gewone en kleine dingen . Ik kan nog genieten van enkel een bakje koffie . bij mij hoeft er geen stuk taart bij als ik op een terrasje zit . :)

    Ik ben ergens blij dat ik de tijd van vroeger meegemaakt heb . Je ben wel meer tevreden dan de jeugd van tegenwoordig . Die MOETEN tegenwoordig als men hun rijbewijs halen een auto .

  • herfstbloem

    het gaat nu weer over heel wat anders dan die recepten.is er een blog of website waar ik dat kan bekijken?

    hoewel het wel leuk is om te lezen, die andere dingen

  • 2014

    Het blijkt een besloten groep te zijn waar je je eerst moet inschrijven. Je kunt niet zomaar even bekijken wat het is.

    (Tenzij ik me vergis natuurlijk)

  • Moonlampje

    ik heb me afgemeld van die groep… veel te veel geëmmer en met modder gegooi, soms tot aan het onbeschofte aan toe. Zelfs de hoofd beheerster heeft zich daar weg laten pesten… Nou sorry, dat weekmenu voor 25 euro kan ik in mn uppie ook wel verzinnen, of ergens anders vandaan trekken via internet als het nodig is :D

  • axel

    Ik denk dat vlees het duurste is om te verwerken dus als je dat weg laat kom je een heel eind, alhoewel de vleesvervangers zijn ook niet goedkoop.

  • Moonlampje

    ik eet idd heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig vlees en soms pak ik net zo makkelijk een eitje of een blikje knakworstjes, of spekjes om uit te bakken. of een doos hamburgers van 1,75 :D. Doe je ook 2 weken mee.

  • axel

    Ik neem de knackworstjes altijd van de Lidl die kosten maar € 1,49 en kunnen ook in de soep is minder werk dan gehaktballetjes draaien. :P

  • Douce.

    In de soep doe ik altijd rundergehaktballetjes, kwestie van smaak:)

    Voor morgen heb ik aspergesoep op het programma staan. Daar gaan wat (flinterdunne) reepjes kip en achterham in. Verder doe ik altijd alles vers, geen pakjes of zo.

    Wel heb ik een keer knakworst in kleine stukjes door de macaroni gedaan, dat was best te eten. Dat doe ik ook wel eens als ik wat van de braadworst (Lidl) over heb.

    Omdat ik deze in één keer braad (meestal 4 in een pakket), vries ik er een paar gebraden in. Doe ik met gehakt ook, kun je er alle kanten mee uit.

    Vandaag weer lekker gescoord bij Lidl, champignons, prei, broccoli, lente-uitjes en sla met 50% korting. Lekker eten!:D

    Bij mijn Lidl doet men dat na ca. 3 uur 's zaterdags. Dan begrijp je wel dat ik nooit in de ochtend voor de deur sta.

    Douce