Koken rond 25 euro per week

  • Axel

    Douce Schreef:

    ——————————————————-

    > Vandaag weer lekker gescoord bij Lidl,

    > champignons, prei, broccoli, lente-uitjes en sla

    > met 50% korting. Lekker eten!:D

    > Bij mijn Lidl doet men dat na ca. 3 uur 's

    > zaterdags. Dan begrijp je wel dat ik nooit in de

    > ochtend voor de deur sta.

    Ja dat was hier ook vroeger maar sinds de supers hier 's zondags open zijn zie je dat veel minder, alhoewel bij AH zie ik nog wel vaak 35% stickers.

  • Channah

    Knakworstjes, spekjes en hamburgers zijn ook van vlees gemaakt, Moon! ;)

    En in de goedkope versies ook nog eens van dieren die het niet zo leuk hebben gehad. :(

    In je eentje is het heel goed te doen om ´maar´ 25 euro per week aan eten uit te geven, maar Phelie gaat in haar/zijn openingsbericht uit van vier personen, en dat verandert de zaak natuurlijk wel. Ik denk dat het mij wel zou lukken, maar gelukkig zit ik niet in de omstandigheden dat het echt moet.

  • Axel

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Knakworstjes, spekjes en hamburgers zijn ook van

    > vlees gemaakt, Moon! ;)

    > En in de goedkope versies ook nog eens van dieren

    > die het niet zo leuk hebben gehad. :(

    Ik ben wel geen Moonlampje maar wil toch even kwijt dat er bij mij een keurmerk op zit van de Dierenbescherming: Beter Leven.

    B)

  • Moonlampje

    weet ik, ik zei al dat ik praktisch nooit vlees eet. Maar ALS ik dan een keer wat eet dan kan dat net zo goed goedkoop zijn. Ik geloof niet dat ik daarop aangesproken hoef te worden want ik weet donders goed waar alles wat op vlees lijkt vandaan komt :D

  • Channah

    Dan zal het niet het allergoedkoopste zijn.

  • Channah

    Dat is een voor mij onbekende afweging, die ik echt nog nooit gehoord heb. Ik ken wel mensen die praktisch geen vlees eten, maar áls ze het dan een keer eten vinden dat het dier een goed leven gehad moet hebben.

  • Douce.

    Dat betreft levensmiddelen die de datum dreigen te overschrijden:)

    Als je het nodig hebt, mooi meegenomen. In andere gevallen is het geen consuminderen, maar consumeren naar mijn mening.

    Douce

  • Axel

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Dan zal het niet het allergoedkoopste zijn.

    € 1,49 voor een blikje van 30 stuks vind ik niet duur, tenzij de Lidl de Dierenbescherming subsidieert in ruil voor het keurmerk maar dat zal toch niet waar zijn?

  • Axel

    Vreemd dat men zich nooit afvraagt of de mensen die het kopen wel een goed leven hebben gehad. ;) (:D

  • Boris

    Die keurmerken zeggen weinig.

    http://scepticisme.startpagina.nl/prikbord/17189776/hoe-duurzaam-is-duurzaam-voedsel#msg-17189776