DE expert op wasmachinegebied. Zo zo, jij hebt wel interessante mensen in je omgeving, zeg! Maar zoals gezegd: ondanks dat ik altijd op lage temperaturen was heb ik daar nog nooit schade van ondervonden aan mijn wasmachines, die alle lang meegegaan zijn. Ook nooit problemen met de rubbers, en vet- en/of wolluizen heb ik ook nooit ontwaard. Wat ik wel doe is heel af en toe de wasmachine leeg op 60 graden te laten draaien, met als ´wasmiddel´ de inhoud van een fles schoonmaakazijn. Dat is mij aangeraden door mijn broer (God hebbe zijn ziel) , die dan wel geen expert op wasmachinegebied was, maar wel in de witgoedhandel werkzaam was.
Inderdaad: een aanname hoe ik jouw gedram betreffende de schone vaatdoekjes interpreteer. Dat is logisch toch, het woord aanname zegt het al. Ik neem namelijk aan dat jij met je naar eigen zeggen uitstekende kennis van de Nederlandse taal goed in staat bent om op te schrijven wat je wilt zeggen. Maar misschien is belerend een beter woord, want nu ik erover nadenk wil je eigenlijk alleen maar etaleren hoe rein jij in je huishouding bent. Dat komt op mij nogal hysterisch over. Voor mij is een schone keuken namelijk de meest normale zaak van de wereld, daar denk ik niet eens over na, dat heb ik van huis uit meegekregen. Wat de vaatdoekjes betreft: blijkbaar ben ik dus hysterischer waar het een schone keuken betreft dan jij. Ik maak mijn aanrecht iedere dag twee keer schoon. Die wordt dus nooit echt vuil, dus microvezeldoekjes gebruik ik daar niet voor, dat is nergens voor nodig. Gewoon katoenen vaatdoekjes dus, die je kunt strijken, en die na iedere schoonmaakbeurt de was ingaan. Voor het andere schoonmaakwerk gebruik ik wel microvezeldoekjes, waarbij ik aanteken dat ik de doekjes die ik gebruik voor de reiniging der kattenbakken en WC laat weken in een Dettol-oplossing voordat ze de was ingaan.
Ik heb overigens nog nooit een voedselvergiftiging opgelopen. Met de hygiëne in restaurants - of dat nu Indische of andersoortige zijn - valt het dus blijkbaar inderdaad mee waar het de hygiëne betreft - en ik had niet anders verwacht - want ik eet ook zeer regelmatig buitenshuis.