Wasmiddel!

  • Nicole

    En nou geef ik jou 100% gelijk :)

  • Terry Bell

    @ Douce : Ah, je bènt dus helemaal geen consuminderaar, in geen van de betekenissen van het woord.

  • Douce.

    http://i192.photobucket.com/albums/z12/Douce_album/signature_3-kopie.gif

  • Douce.

    Zeker wel. Maar principes mogen nooit pijn gaan doen en de glimlach van m'n kaken halen, dan zijn het niet de juiste principes…..:D

    http://i192.photobucket.com/albums/z12/Douce_album/signature_3-kopie.gif

  • Terry Bell

    Was nogal 'n vreemde reactie.

    Goed dat je die gewijzigd hebt (tu) !

  • Douce.

    Dankjewel!

    Jouw opmerking is voor tweeërlei uitleg vatbaar, maar ik heb achteraf besloten de positieve variant te laten prevaleren.

    Als je wilt consuminderen, kun je beter zo nu en dan achterom kijken of de voetstappen die je achterlaat, overeenkomen met de voetstappen die je nog wilt zetten:)

    Douce

  • Wieweet

    Ik let bij met name (af)wasmiddelen en cosmetica, altijd goed op dat er geen of zo min mogelijk “foute” palmolie inzit, m.a.w. waar de palmolie eventueel vandaan komt, als die als ingredient gebruikt wordt. Vaak staat er “plantaardige olie” als palmolie bedoeld wordt, op de verpakking of “huile vegetale”. De meeste A-merken in alle supermarkt-ketens en dus ook de Action- en dergelijke ketens in restverkoop, bevatten palmolie die boer en milieu schaadt wereldwijd. Daarmee wordt aan de andere kant van de wereld de boer verjaagd en ook de andere woudbewoners zoals de orang oetan. Er zijn nog zo'n 30.000 orang oetans, om nog maar te zwijgen over de dwergolifant en Sumatraanse tijger. Idem dito met soja-olie. De hoeveelheid CO2 uitstoot wereldwijd wordt enorm verergerd door het kappen van bos voor palmolie plantages.En dat treft ons weer in de portemonnee. Kijk bijv, als je je verder wilt orienteren, op “gecertificeerd, palmolie”.Of

    “l'huile de palme certifiée” “certified palm oil” “zertifiziertes Palmöl”. Weleda is een goed alternatief en ook wel in de reclame af en toe. Weleda heeft open dagen, in Zoetermeer zitten ze, en daar kun je dan goedkoper inslaan. En het is een fantastische plek om eens rond te kijken, met een grote tuin en dus voor kinderen ook heel leuk, ze mogen hun eigen shampoo en tandpasta maken. Dan weten ze meteen wat erin zit :-)