Wie heeft de lekkerste oliebollen: Richard Visser.

  • axel

    Moneypenny Schreef:

    ——————————————————-

    > Hij maakt ze met bier.

    Is hij dan niet teut? :S:)-D

  • Douce.

    Een goede bakker in mijn stad, is derde geworden (paar jaar geleden 1e). Dus daar kan ik ook in de rij gaan staan………….doe ik natuurlijk niet, want ik vind hun oliebollen gewoon niet lekker.

    Het blijft een kwestie van smaak.

    Zelf bakken doe ik niet, ik kan alles in de keuken voor elkaar krijgen, maar oliebollen en appelflappen is me nooit gelukt. Vermoedelijk maak ik de olie niet heet genoeg en dat komt omdat ik niet van die vette zooi in mijn huis houd. Afijn, aan mij niet besteed, en omdat ik sowieso niet veel van dit soort producten eet, gewoon kopen waar ik ze het lekkerst vind.

    Douce

  • Douce.

    Bij het bakken van pannenkoeken (wat ik nauwelijks meer doe door het uitvliegen van de zonen), gebruik(te) ik ook altijd bier. Dan rijst het beslag veel beter.

    Douce

  • dick

    Mijn moeder vroeger he

  • Moneypenny

    @Axel: wij geven de bieroliebollen ook aan onze dochter. Slaapt ze lekker uit de volgende dag - en wij ook.;):D

  • Channah

    Het lijkt erop dat oliebollen bakken een mannenaangelegenheid is. En ze vinden het nog hartstikke leuk ook! Mijn vader bakte ook altijd de oliebollen: ongelooflijke hoeveelheden, want ons gezin bestond uit 9 personen, en op oudejaarsavond was er ook altijd nog de nodige aanloop.

    Hoewel mijn vader bakte heb ik het oliebollenrecept in het handschrift van mijn moeder gekregen. Waarschijnlijk heeft zij dat weer van haar moeder, mijn oma dus, gekregen. En Oma werd jong weduwe, had weinig geld, dus die zal ongetwijfeld zelf gebakken hebben. Nu, ik heb dat dus ook een paar keer gedaan naar haar recept, en de bollen waren heerlijk. Maar wat een teringwerk! En die stank en vettigheid, gatver!

    Ik doe dat dus niet meer, ik koop ze gewoon. Jarenlang bij een Turkse bakker bij mij in de buurt, en die bollen waren overheerlijk. Helaas bakt hij geen oliebollen meer, dus week ik uit naar een biologische bakker, ook in de buurt. Nou, niet te vreten! Kleffe smakeloze gevallen.

    Maar vorig jaar heb ik oliebollen gehaald bij een bakker die net ietsje uit mijn buurt is. Die waren zo lekker dat ik ze een dag voor oudjaar allemaal opgegeten heb, dus toen moest ik de volgende dag weer inkopen. Daar ga ik dus maandagochtend naartoe en sla er flink wat in. Lekker!

    Het wordt tijd dat de keuringscommissie voor de lekkerste oliebollen van Nederland ook eens bij die bakker langs gaat. Hoewel….. nu hoef ik niet in de rij te staan! :)

  • axel

    (tu) Goed idee, ik haalde vroeger biergist bij een brouwerij voor mijn jeugdpuistjes en dat is echt waar.

  • margreetw

    Oliebollen bakken mannenwerk….. nee joh…. mijn moeder bakte ze vroeger en ik doe het nu…. alleen dit jaar niet. Meestal bak ik ook heel veel appelflappen.

  • erik

    Ik kook bij ons alle dagen van het jaar, maar mijn vrouw bakt de oliebollen :)

  • Channah

    Bij mijn ouders was dat andersom. ;)