broodbakmachine?

  • paulajansen

    Wat denken jullie. Als ik een bbm aanschaf voor ons gezin. Zal ik dan goedkoper uit zijn?

    ben niet van plan speciale mixen te gebruiken. Gewoon volkoren meel. Waar kan ik dat het beste halen?

    hoef dan niet meer dagelijks naar de winkel, met voordeel dat ik niet allemaal extra onnodige dingen meeneem…

  • leo99

    Het brood uit de broodbakmachine vinden wij niet lekker, maar smaken verschillen. Je zou het deeg kunnen maken met de machine en dan na laten rijzen in de woonkamer. Meel zou je via een molenaar kunnen kopen of via de supermarkt. Zelf gebruik ik de broodmachine om degen te maken die moeten rijzen zoals bv oliebollen , pizzadeeg etc.

  • dick

    Vraag het eens aan een buitenlander.

    Zelf heb ik er geen ervaring mee. Haal wel eens brood wat ik invries bij de bakker, € 2, zoveel geloof ik,

  • axel

    Misschien heb je iets aan deze test van Kassa, hier komt de AFK van € 50,- als beste uit de bus:

    http://www.youtube.com/watch?v=rv4saPnMzTk

  • paulajansen

    Tjonge, zo zie je maar weer dat de goedkoopste bbm het beste brood bakt.

    bedankt voor de info tot zover!

  • Moneypenny

    Wij hebben 4 à 5 jaar een AFK gehad en zeer tevreden geweest altijd. Ik heb nu een Moulinex Uno sinds kort, ik kon geen AFK meer vinden. Die Moulinex had ik weer uit een andere test.

    De laatste tijd, zul je net zien, net een nieuwe machine, gebruikt mijn man juist vaak het “lui deeg” recept. Daarbij hoef je alleen maar wat te roeren in een kom en het deeg in de koelkast zetten en wachten. Het wordt hier dan ook gewoon op de bakplaat gebakken. Daar komt dus geen bbm meer aan te pas.

    Met de hand kneden is ook goed te doen trouwens en heel therapeutisch ;-).

    Misschien kun je het eerst zonder bbm proberen, om te zien hoe zelf bakken je bevalt?

    Meel hebben wij van de molen, zonder electra op de wind gemalen en niet in een fabriek gemalen (daar wordt alles afgezogen, gescheiden en vervolgens weer samengesteld tot volkoren meel, volgens sommigen heeft het daardoor minder aroma).

  • erik

    Ik vind het brood lekker, maar voor dagelijks gebruik (boterhammen mee naar school geven bv) vind ik niet handig. Te snel oud, te dik groot en dik om handige sneetjes te maken. Ik haal meel bij de molen in Zoetermeer, voor een goed doel (molen in stand houden). dus niet voordelig. Ik vind het een luxe product, of wellicht beter: ik gebruik mijn bbm als luxe product .

  • paulajansen

    Ben benieuwd naar het recept van lui deeg. Klinkt namelijk er aantrekkelijk. Dan zou ik dat eerst eens gaan proberen, want ik heb gewoon een oven. En dan hoef ik misschien helemaal geen bbm aan te schaffen. Scheelt heel wat ruimte in de kast/keuken.

  • herfstbloem

    even google-en op“ niet-kneden brood”, dan komen er diverse pagina's met berichten en recepten, succes

  • Frederik D

    Lui deeg? Daarom koop ik kant en klaar brood. Ik zit niet om werk verlegen.

    Maar heb je plaats voor zo'n bbm? Zo 'n ding staat meestal op het aanrecht. Maar ik wil een leeg aanrecht.

    Is zelfgemaakt brood goedkoper dan supermarktbrood? En denk eraan, een bbm kostte geld en gebruikt electriciteit.