Kerstboodschappen

  • leo99

    Voor de kerst neem ik ruim van te voren iedere keer wat extra mee met boodschappen doen en op die manier hou ik de kosten in de hand . Als je ziet hoe mensen hamsteren dan vraag je je af hoe zo crisis :) . Oftewel er wordt weer ongelooflijk veel uitgegeven aan eten en kado's. Wij eten lekker maar niet overdreven en genieten toch wel , aan vuurwerk geven we geen cent uit . Zijn jullie al druk met voorbereidingen voor de kerst . Wij bakken altijd zelf een tulband of iets anders en kopen echt geen dure taarten en broden .

  • Channah

    Als je in plaats van vlak voor Kerstmis ruim van tevoren iedere keer iets extra´s meeneemt houd je de kosten NIET in de hand, je verspreidt ze slechts over een grotere periode.

    Kerstmis is voor mij geen vreetfeest en ook geen dag van uitwisseling van cadeaus, dus ik hoef ook niets voor te bereiden, behalve dan dat ik er rekening mee moet houden dat op Kerstmis de winkels gesloten zijn.

  • axel

    Na de Kerst kan je flink shoppen hier met hoge kortingen maar dat is misschien geen optie voor de Kerstliefhebbers. Trouwens hier zijn de meeste winkelcentra op Tweede Kerstdag tegenwoordig open met zondagse openingstijden en we hebben hier een speciale Jumbo die altijd open is, 365 dagen per jaar.

    Ik hoor trouwens net op de radio dat er zelfs op Eerste Kerstdag ruim 100 supers open zijn.

  • Moneypenny

    De Lidl is zelfs twee dagen achter elkaar 24 uur per dag open, het moet niet gekker worden. Ik krijg familie te eten en ik wil voor tweede kerstdag nog wat lekkers gaan maken, moet nog beginnen aan een hele lange boodschappenlijst.

    Hoop vanavond veel van de lang houdbare dingen te kunnen kopen, voor het vers ga ik dan wel dinsdag vlak voor ik naar bed ga nog even naar Lidl?

  • Moonlampje

    Ik werk met de feestdagen en ga alleen eerste kerstdag bij een vriendin eten. Voor mezelf koop ik wel wat lekkers om te eten, en daar geef ik dan best ook iets extra's aan uit. Dat is toch maar 1 keer per jaar, en ik ben verder in mijn uppie.

  • Frederik D

    Wij eten zuurkool, zij het iets luxer dan anders en met meer eters dan anders. Van mij hadden we de hele dag brood mogen eten maar helaas ben ik niet de baas.

  • ¥ Lotje ­­¥

    leo99 Schreef:

    ——————————————————-

    > Voor de kerst neem ik ruim van te voren iedere

    > keer wat extra mee met boodschappen doen en op die

    > manier hou ik de kosten in de hand .dit snap ik niet . of je het ineens meeneemt of in delen . komt het over . is volgens mij even duur dan Als je ziet

    > hoe mensen hamsteren dan vraag je je af hoe zo

    > crisis :) .Mij valt het ook zo op . lijkt wel of ze het voor niks weggeven zeik ik laatst tegen iemand . karren liggen al vol als je zo om je heen kijkt Oftewel er wordt weer ongelooflijk

    > veel uitgegeven aan eten en kado's. Wij eten

    > lekker maar niet overdreven en genieten toch wel ,(tu) ook wij doen zo

    > aan vuurwerk geven we geen cent uit .bah vuurwerk . Dat geld dat de lucht ingaat kunnen ze beter aan de armen geven Zijn jullie

    > al druk met voorbereidingen voor de kerst . Wij

    > bakken altijd zelf een tulband of iets anders en

    > kopen echt geen dure taarten en broden .

  • Douce.

    Zuurkoolsalade bij de gourmet? Of Indische zuurkool of zuurkool goulash? Je kunt het zo gek maken met zuurkool als je wilt:D

    Douce

  • anna 26-11-07

    Kadootjes zijn hier beperkt. Daarnaast wordt wel meer geld uitgegeven aan lekkere dingen. We halen die deels ruim van te voren in huis. Alleen groente en gebak wordt op het laatst gekocht.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ik ken iemand die had eens met kerst zin in snert. die maakte met kerst gewoon erwtensoep. Vinden we allemaal lekker zei ze. :D