Voor (part-time) vegetariërs

• Beheerder

Mijn moeder maakte wel eens van die indische gerechten zonder vlees. met tahu, tofu of ei

heel lekker

ik maak ook wel eens recepten zonder vlees dan laat ik het vlees gewoon weg bv spagetti oif macaronie met kaas

• Channah

Je doet je best maar, ‘Bennie’.

Wellicht is het wél handig een woordenboek aan te schaffen. Hoeft niet veel te kosten bij de kringloopwinkel en is een rijk bezit voor de rest van je leven. Kun je bijvoorbeeld de betekenis van het woord ‘recept’ opzoeken.

• BennieMak

Deze is niet lekker, dus voldoet niet aan de voorwaarde die de vraagsteller heeft gesteld: Het moet ook lekker zijn! :D

• BennieMak

Waarom zeggen nederlanders dan: ‘Het is vis nog vlees’? :D

• Channah

Heel veel Indische gerechten zijn vegetarisch. En lekker!!!!

• Channah

Staat ook in het woordenboek. Dag ‘Bennie’.

• BennieMak

Dan moet wel een goed ingredient weten om de tofu smakelijk te krijgen, anders zit er niet zoveel smaak aan. Tenzij je daarvan houdt natuurlijk…

• BennieMak

Moet ik van jou een woordenboek aanschaffen? Het is hier consuminderen! Dat bedoel ik nou…

• Channah

Ik noemde de kringloopwinkel, ‘Bennie’. Uiteraard heb je dan wel een wat verouderd exemplaar, maar dat is beter dan niets.

• BennieMak

Het is en blijft aanschaffen, en da's aanzetten tot consumeren! Een woord wat wel in jouw woordenboek genoemd wordt, in tegenstelling tot consuminderen. En dat verklaart wellicht waarom jij met dit onderwerp niet goed uit de voeten kunt! :D