Voor (part-time) vegetariërs

• Nicole

Dat is dan wel een voordeel, gelukkig maar.

• Nicole

Hoi Tries,

Jeetje zeg, wat een ellende moet dat geweest zijn maar wel fijn dat je het nu zelf kan regelen, tenslotte ken je je eigen lichaam zelf het beste. Voor jou hoop ik dat je snel de verbetering gaat merken zodat je niet meer zó vaak hoeft te prikken. Kan het nog gaan gebeuren dat je het nooit meer hoeft te gebruiken?

• Jaren

Hoi,

Heb mij net aangemeld, lees al wel een tijdje mee.

Ik heb ook spuiten nodig B12, mijn lichaam is niet in staat het uit mijn eten te halen. Ben geen veganist/vegetarisch enz..

Ik had ze iedere dag nodig, zo'n tekort had ik.

Nu gelukkig één keer in de drie maanden. Maar ik mag ook zelf spuiten hoor, als ik dat wil. Kan mij zo geleerd worden.

Maar de injecties zijn vrij pijnlijk en het zelf toedienen en de pijn lijken mij geen goede combi. Dus ik ga naar de huisarts.

Groetjes Jaren

• Tries

Neee Nicole helaas ik zal blijvend moeten prikken

Gr Tries

• Nicole

Wat jammer nou Tries

• Marieke

Heerlijk recept Channah, ik ben verzot op linzen dus deze variant zal ik ook zeker proberen, alleen laat ik de tzaziki en kaas weg, ik heb geprobeerd tzaziki te maken van sojaroom maar dat is niet zo lekker.

Ik zet overigens linzen wel in de week, dan worden ze lekkerder is mijn ervaring.

Het rijstsalade recept heb ik ook opgeslagen,bedankt!

• Tiny

Tagliatelle met broccoli

200-300 gr tagliatelle

1 broccoli in roosjes

2 flinke tenen knoflook… of meer :)

een flinke scheut goede olijfolie

eventueel peper en zout

lekker veel parmasaanse kaas, geraspt

Kook de tagiatelle tijdens het maken van de saus.

Doe de knoflook en de olie in een pan, en fruit de knoflook op een laag vuurtje.

Doe dan de broccolie er bij en laat die 5 min zachtjes sudderen met een niet geheel afgesloten deksel. Goed blijven roeren. Als je pasta gaar is hussel je alles door elkaar en verwarm je alles nog eens een minuut of 5.

Serveren op warme borden en strooi dan de kaas er overheen.

Simpel maar lekker.

• Hanneke

mmmm lekker, makkelijk en gezond

denk dat ik dat straks maar eens ga maken

maar dan met macaroni want dat heb ik nog en alles

wat je nog hebt hoef je niet te kopen. toch?

bedankt Smurfke :)

• Tiny

Pasta is pasta, en slierten zijn slierten , dat vind ik ook Hanneke :)

Hoewel ik meestal wel volkorenpasta,s neem, want die is veel lekkerder en meer voedzaam, dus heb je er minder van nodig.

• Hanneke

ik had toevallig nog witte minimacaronietjes *D

het duurde wel wat langer dan 5 minuutjes.en nog 5 minuutjes.

ik eet nl. broccoli altijd met huid en haar, de dikke stengel(s) wèl heel goed geschild. omdat ik de stelen nog het lekkerst vind .

dus ik had een flinke pan vol en dat was dus niet in 5 min. gaar.:D

enfin, toen wilde ik de kaas er over strooien zie ik nog net op tijd. “iets groenigs”

te zuinig op geweest. gauw gewone kaas er over heen geschaafd.

moet zeggen het was idd zaaaaaaaalig