zelf wijntjes,likeurtjes maken

• Beheerder

Oranje colada dit is voor als Nederland moet voetballen tijdens WK of EK

Oranje Colada

Ingrediënten:

1 blik kokosmelk (400 ml.)

500 ml. sinasappelsap (2 kopjes)

2 blikjes mandarijn partjes op lichte stroop (2 x 298 g)

1 blik gecondenseerde volle melk met suiker (397 gram)

Bereiding:

De mandarijnpartjes met eigen sap (alleen de sap van 1 blik gebruiken) en sinasappelsap in een keukenmachine fijnmalen en meng deze met de rest van de ingrediënten.

De Oranje Colada in een fles gieten en in de koelkast zetten.

Met ijsblokjes serveren.

Je kan ook 100 ml. rum toevoegen.

• Beheerder

Heerlijk voor in de zomer is lamoenwater of tamarinde water

Limoenfrisdrank (Awa di Lamunchi)

Ingrediënten:

3 limoenen of citroenen Ik gebruik het liefst de groene limoenen omdat ze zuurder zijn.

tamarinde gewoon een x aantal tamarinde vruchten ( te koop bij de toko)

1 liter water

suiker naar smaak

Bereiding:

Limoenen persen. Het sap mengen met 1 liter water (of meer) en suiker naar smaak toevoegen. Serveer het met ijsblokjes.

Tamarinde ( dat zijn een soort peulvruchten met een harde bruine schil) die pellen en de draadjes verwijderen. Het sap mengen met 1 liter water (of meer) en suiker naar smaak toevoegen. Serveer het met ijsblokjes

Notitie:

Hou wel rekening ermee dat de tamarinde vruchten pitten hebben dus niet in de mixer want dan smaakt het niet lekker. Eerst de pitten verwijderen voor je ze dus in de mixer doet.

Als je nl beide dranken mixt en er ijsblokjes mee mixt krijg je een heerlijke crushed drankje.

• Beheerder

Diverse milkshakes

Pompoen Milk Shake

Ingrediënten:

1 ½ kopje gekookte en fijn gemalen pompoen

3 bolletjes ( wel groot) vanille ijs

1 kopje ijskoude melk

2 theelepels kaneelpoeder

3 eetlepels suiker

Bereiding:

Alle ingrediënten in een mixer los kloppen.

Met kaneelpoeder serveren.

Ipv pompoen kan je bv ook papaya, mango, komkommer of ander soort groenten/fruit gebruiken. Maar dan lat je wel de kaneelpoeder achterwege.

• Beheerder

en als laatst maar voor de kinderen om van de zomer te maken lekkere antilliaanse ijsjes

Pindakaas ijsje

1 liter koffiemelk

200 ml. water

200 gram suiker

1 theelepel vanille aroma

200 gram pindakaas

Meng alles goed met de mixer. Giet dit mengsel in de vormen waarin ijsblokjes wordt gemaakt. En zet ze meteen in het vriesvak totdat het hard wordt.

Je kan deze ijsjes ( wij noemen ze Li) van verschillende smaken maken. bv. ananas, kokos, pruimen, fruit cocktail, banaan, aardbeien. kersen etc etc etc

• Nicole

Ga door Lin, hoe later op de avond hoe lekker de drankjes worden :D Ik sla ze allemaal op in mijn favo's, alhoewel er staan er al een paar die je al eens had gegeven.

• Nicole

Bedankt voor alle lekkere recepten, dat vergat ik nog te zeggen en nu zeg ik ook nog

Welterusten :)