Dela ed.

• Douce

Wijsheid is: optimist tot in de kist:)

Douce*D

• consuminderaar

Als ik over 2 jaar zou mogen stoppen met werken dan had ik nu ook een lachend gezichtje achter mijn naam!

• ¥ Lotje ­­¥

ik kan jou af en toe niet pijlen hoor . Zo zoek je werk en zo wil je stoppen . wat is het nu eigenlijk???

• Douce

Wat bedoel je hiermee?

Douce*D

• Nicole

Tuurlijk wordt je wel begraven alleen moet dan de samenleving ervoor opdraaien als je geen nabestaanden meer hebt. Nu kan je zeggen, zal mij mijn reet roesten, ik ben toch dood mnaar stel dat jouw moeder komt te overlijden en je vader is al dood en de rest van je familie ook, dan ben JIJ de pieneut en kan jij betalen voor haar begrafenis/crematie. Je zou dan de erfenis kunnen verwerpen maar voordat je zover bent heb je al hele gesprekken met de notaris achter de rug en ligt moe tijden boven de grond onsmakelijk te ruiken.

Geen goed idee dus, gewoon betalen voor je eigen uitvaart, doen bijna alle Nederlanders

• Petr@

Wij hebben geen uitvaartverzekering.

Via een site van een begrafenisondernemer heb ik eens uitgerekend wat een crematie zonder toeters en bellen zou kosten. In ons geval kwam dat op een kleine 2500 - 3000 euro uit. Voor ons is dat wel te doen.

• Nina2

Dat is niet zo'n slecht idee. Verzekeraars verdienen grof geld aan particulieren. Je moet alleen verzekeren wat jij of je nabestaanden niet kunnen betalen aan eigen middelen.

Wij hebben zelf ook geen begrafenisverzekering, ook mijn ouders en schoonouders hadden die niet. Je moet in eerste instantie alleen verzekeren wat je aan kosten zelf niet zou kunnen dragen. Als de nalatenschap in waarde afdoende is, dan is hierin voorzien nietwaar!

Ik neem aan dat je voldoende bezittingen/spaargeld hebt om die kosten niet te hoeven afwentelen op je erfgenamen ( waarschijnlijk je ouders indien die de erfenis niet verwerpen)

De samenleving speelt niet zo'n rol meer tegenwoordig: begrafenisondernemers kloppen tegenwoordig gewoon aan bij erfgenamen. En als ze die niet kunnen vinden dan is de opdrachtgever voor de begrafenis in beeld. Is dat een gemeentelijke instelling dan wordt er door die gemeente snel gezocht naar een familelid. En zolang die in nederland verblijven zijn ze snel gevonden.

• Danjel

De premie die je betaald aan je uitvaartverzekering is aftrekbaar bij de belastingdienst(onder voorwaarden)

http://www.homefinance.nl/uitvaartverzekering/informatie/natura-uitvaartverzekering.asp

• Eric

Danjel schreef:

>

> De premie die je betaald aan je uitvaartverzekering is

> aftrekbaar bij de belastingdienst(onder voorwaarden)

>

>

> http://www.homefinance.nl/uitvaartverzekering/informatie/natura-uitvaartverzekering.asp

Vanaf 2009 niet meer ………………………….

• Paul

dus voor de belasting, kan ik het beste voor 2009 doodgaan.