:-)
Eric, De gewone uitvaartkosten ( mits niet gedekt door een begrafenisverzekering)blijven nog wel aftrekbaar na 2009?
En de storting met belastingclausule waarover dit artikel gaat ;
http://www.uitvaart.nl/index.php?pid=1&s_page_id=68&id=8985
werkt dat net als de koopsompolis waar Paul het over heeft?
Of zitten we nu op een verkeerd prikbord….
Nina2 schreef:
>
> Eric, De gewone uitvaartkosten ( mits niet gedekt door een
> begrafenisverzekering)blijven nog wel aftrekbaar na 2009?
>
> En de storting met belastingclausule waarover dit artikel
> gaat ;
>
> http://www.uitvaart.nl/index.php?pid=1&s_page_id=68&id=8985
>
> werkt dat net als de koopsompolis waar Paul het over heeft?
> Of zitten we nu op een verkeerd prikbord….
Allemaal niet meer aftrekbaar vanaf 2009
De erfenis verwerpen is binnen een dag geregeld bij de notaris. Als je dat doet neem je helemaal afstand van de erfenis, ook als er naderhand toch nog geld blijkt te zijn. Er is nog een tussenvorm: de beneficiaire aanvaarding van de erfenis. Is ook binnen een dag te regelen met de notaris. Dan aanvaard je de erfenis op voorwaarde dat er geen schulden zijn.
In geval van niet willen of kunnen betalen voor een begrafenis of crematie wordt iemand door de gemeente begraven. Eventuele te verhalen kosten, bijvoorbeeld als familie de erfenis wél aanvaard heeft, zullen op de nabestaanden verhaald worden. Een dode meer dan een aantal dagen laten wachten tot begrafenis of crematie betaald is is bij wet - en om hygiënische redenen - verboden.
Precies.
Mijn ouders hebben toen ik geboren werd een levensverzekering op mij afgesloten van, lach niet, 200 gulden. Dat verzekerd bedrag hebben ze af en toe wel verhoogd, maar toen ik ‘op mijzelf ging’ heb ik dat bedrag fors verhoogd. Hetzelfde heb ik gedaan voor mijn verstandelijk gehandicapte zusje toen ik haar bewindvoerder werd.
Voor die levensverzekering betaal ik iets van € 8,– per maand. Mijn zusje deed dat dus ook.
Het voordeel van een levensverzekering is dat ze gewoon uitkeren bij overlijden, en zich verder niet met de begrafen is bemoeien. Zodat je het op je eigen manier kunt doen, en het zo duur of goedkoop kan maken als je zelf wilt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?