Verloren generatie - OT

• ¥ Lotje ­­¥

Je weet toch niet beter of Herman Brood gebruikte . Zeg je Herman zei je drugs . Nou iedereen wist het wel, waarom deed men daar niks aan zoals politie ect. hij kon makkelijk zijn gang gaan . Ik vergeet nooit eens een programma daar vertelde hij het open en bloot dat hij gebruikte . ze vroegen hem :; heb je nu ook gebruikt ? ja zei hij en heb nog wat voor straks … nou?? Als men denkt ergens anders van :: Daar kan wel eens drugs zijn …….vallen ze binnen…. Waarom deed men dat niet bij Herman Brood??? Hij stond er voor bekend dat hij zwaar gebruikte??

• Channah

De juiste betekenis dus van ‘Amen’. Het woord wordt nogal eens gebruikt om aan te duiden dat men het niet eens is met een uitspraak. Zoiets van ‘wat een gezeur’. Vandaar mijn vraag.

Ik ben van katholieke huize dus ken de vertaling van ‘Amen’. ;-)

• Channah

Het gebruiken van drugs is niet verboden. Het handelen erin wel.

• Rebecca

Meen je dat? Ik ken alleen deze betekenis ervan. Wist niet dat het ook wel eens andersom gebruikt of opgevat werd.

hmm weer wat geleerd.

• purk

nee, maar wel dat ie te veel gebruikte

• Channah

Ik moet zegen dat het woord vroeger bij ons thuis ook wel eens gebruikt werd om een stop te berwerkstelligen. Mijn verstandelijk gehandicapte zusje kende allerlei kerkliedjes uit haar hoofd, en wilde die af en toe ook uitvoeren. nou, prima. Maar 16 coupletten……. :-( ;-) Na 4 of 5 coupletten zong mijn vader dan op Gregoriaanse wijze ‘Amen’. Dat werkte, want dat kende ze uit de kerk. ;-)

• Tries

geweldig Channah mijn broer had het met bassie en adriaan moesten we zeggen

B1 over en sluit ;)

Tries

• Channah

Je zegt dat je broer het ‘had’ met B en A. Is hij er niet meer, net zoals mijn zusje?

• Tries

Ja Channah mijn broer is helaas in 2000 overleden, was geestelijk gehandicapt

door een zuurstofgebrek, zijn overlijden had niks met zijn handicap te maken hij had een te hoge bloeddruk in zijn longen in nld taal dan ;)

Gr Tries

• Channah

Dat las ik dus goed, tussen de regels door. Hoe oud, of ik denk dat ik beter kan zeggen: hoe jong is hij geworden? Zo te lezen was hij een bijzonder mens.

Mijn zusje is vorig jaar op 23 december gestorven. Ook niet aan de verstandelijke handicap, maar waarschijnlijk aan een agressieve vorm van darmkanker. De onderzoeken stonden gepland, ik mocht met haar mee naar het ziekenhuis, en daar ook overnachten, maar ze heeft het niet gehaald. Ze was de laatste jaren van haar leven niet gelukkig, en dat lag ook niet aan haar handicap maar aan de rotzkiekte die ze daarnaast ook nog eens had: schizofrenie.

Ik mis haar heel erg.