consuminderend en milieuvriendelijk je huishouden doen ( voer ter discussie!!!!)

• krentje

Ipv stofzuiger gebruiken een rolveger of bezem of een soort swiffer met microvezeldoek die je uiteraard op de hand met koud water wast. Tapijtjes klop je buiten uit ( als je die hebt)

Afstoffen doe je met een plumeau of ouderwets stofdoekje.

Spullen nat afnemen doe je met een vochtig gemaakt microvezeldoekje.uiteraard alleen met koud water!

De wasmachine draai je zo min mogelijk. Je draagt je kleding wat langer en je doet eventueel een koud handwasje. Het sop bewaar je om de wc mee schoon te maken.

Afwassen doe je 1 keer per dag. 1 keer sop is voldoende. De vette pannen doe je het laatst.

Uiteraard was je af in een teiltje en dat sop bewaar je om de wc mee door te spoelen na een grote boodschap. Want plasjes hoef je niet altijd door te spoelen. Toch??

Nou dames en heren, wat vinden jullie ervan?

Te overdreven bedacht of kan het nog beter?

• Beheerder

Gezien alergieen is een deel van jou voorstellen/voorbeelden niet geschikt

• Nicole

Kleding draag ik schoon en niet een dagje langer, dat vind ik vies

Wc doorspoelen na ieder bezoek, ik wil niet op de plas van een ander plassen, smerig

Afwas doet Vatima

• Ma Molton

Ik had een oude buurvrouw en die liet één keer per jaar het aanrecht door haar man schoonmaken met een plamuurmes, zo spaarde zij water, schoonmaakmiddel en sopdoeken.

Toen ze overleden was bleek dat het hele huis een beurtje nodig had met een plamuurmes.

Ma

• Paul

moraal van dit verhaal : koop geen nieuw plamuurmes, maar ga eens bij

de krinkloopwinkel kijken. :D

• Tiny

Je kunt ook overdrijven natuurlijk :)

Ik stel voor, doe eerst de auto de deur uit :)

• Pieter

Ja geweldig, en dan van het uitgespaarde geld met z'n allen drie keer per jaar op vliegvakantie!!!

• Marjorie

Ik pik deze hint er even uit:

“De wasmachine draai je zo min mogelijk. Je draagt je kleding wat langer en je doet eventueel een koud handwasje”

Ik was alleen als de wasmachine vol is. Maarrrrrrrrrrrrrrrr, ik trek elke dag schone kleding aan hoor en dagelijks een warme douche is ook standaard. 's Zomers douche ik twee- a driemaal daags. Er zijn nou eenmaal dingen waar ik niet op bezuining en dat is hygiene.

• Ma Molton

Van stank is nog nooit iemand doodgegaan van honger wel ;)

Kom op dames, een beetje afweerstoffen opbouwen en het is nog goed voor je beursje ook.

Oh, oh, hier word ik baldadig van.

Ma

• Channah

Inderdaad behoorlijk overdreven. Op alle fronten.