consuminderend en milieuvriendelijk je huishouden doen ( voer ter discussie!!!!)

• anna.m

Zo is dat Ma, vieze varkens worden niet vet !

• Douce

Geen discussiepunt voor mij, de schilder Jan Steen heeft over zo'n huishouden een schilderij gemaakt………………………………………………:D

Douce*D

• anna.m

Ps .wij stammen nog uit de tijd dat het zaterdag “”Teiltjes“” dag was .

teiltje(van zink ) warm gemaakt bij de kolenkachel en dan om de beurt een wasbeurt.

Het zelfde water werd gebruikt voor alle kinderen (er is er nog nooit een aan dood gegaan )

ennnnnnnnnnn daar kan je heeeeeel oud mee worden !

• anna.m

En je weet Douce dat de meeste mensen denken dat het een belediging is ,als men zegt “”Wat een huishouden van Jan Steen “”,maar eigenlijk is het een groot compliment !

Altijd gezellig met lachende en genietende mensen op zijn schilderijen .

• Channah

Eén schilderij? Tientallen. ;-)

Overigens is het nooit echt vies in de intereurs die hij afgebeeld heeft. Wel rommelig. En aan consuminderen wordt niet gedaan: er wordt flink gegeten en gedronken.

Leuke vent, die Jan Steen. Een levensgenieter.

• Douce

Haha, dat had niet met het huishouden te maken hoor………………………maar met het “vreetsel” (om maar een varkensterm te gebruiken….;)).

Douce*D

• Douce

Inderdaad, maar toch maar liever een opgeruimd schoon huis, dat is ook beter voor een opgeruimde geest.

Ik had recentelijk een Bourgondisch themafeest, geweldig leuk en ik heb genoten. Maar ik eet toch liever met mes en vork i.p.v. met mijn handen……;)

Douce*D

• Pebbles

Weinig discussie krentje ;-)

Je ideeën gaan mij echt te ver.

• Douce

Ieder zijn meug. Genieten kan ik het beste in een schoon en opgeruimd huis met een schoon lijf en een opgeruimd hoofd*D

Voor mij dus ook de spreuk: opruiming in je huis is opruiming in je hoofd;)

'k Vind het trouwens een gezellige topic van krentje, even de druk van de ketel.

Douce*D

• krentje

Nee Paul..

Je leent even gratis een plamuurmes van je buren :)