Citin colourcatcher...wat een onzin!!

• Pietje Puk

Gewoon goed sorteren. Ik heb 7 verschillende bakken waar we de was ingooien. Er gaat zelden (tot nooit) iets fout.

En dna als het ff kan buiten drogen. Dat consumindert ook lekker.

• Channah

Goh, wat doe ik het dan eenvoudig. Ik doe twee wassen per week, een lichte en een donkere. De lichte dingen gooi ik door de week heen in de trommel van de wasmachine, en de donkere in een wasmand.

Natuurlijk heb ik geen droger. Ook geen mogelijkheid om buiten was op te hangen: mijn dakterrasje heeft geen ‘plafond’. Ik hang het dus gewoon binnen, en dat gaat prima.

• Angelique

Ik doe er 3 tot 5 per dag.

Wel vaak op korte programma's, behalve de witte was (daar zit ook het voetbaltenue van mijn zoon bij, dus dat moet gewoon goed schoon en stralend wit zijn ;))

De dingen die ik niet in de droger kan doen, die hang ik over de verwarming en dat is dan met een uurtje droog.

• Angelique

In dat soort doekjes geloof ik ook niet.

Gewoon de was goed sorteren ;)

• Pietje Puk

Tja meid, jij hebt geen 6 kinderen waarschijnlijk. Ik was een beetje meer. En als het mooi weer is gaat het buiten, maar als het niet droogt gaat het in de wasdroger.

• Channah

Mijn moeder had 7 kinderen. Waste ook wel een beetje meer dan ik. Had niet eens een wasmachine, laat staan een droger. Daar heb ik veel van geleerd, vooral wat echt nodig is en wat niet.

• Channah

3 tot 5 per dag? Uit hoeveel personen bestaat je huishouding dan?

• Angelique

5 personen en 3 honden.

Ook hondendekens worden hier regelmatig gewassen.

Verder beddengoed wekelijks, 3 kinderen die allemaal bij sport zitten en 3 à 4 keer schoolgym hebben.

Dagelijks schone kleding. Elke dag douchen en dus iedere morgen 5 handoeken in de was.

Tsja, ik kan er niets anders van maken….

Ik heb wel de stille hoop dat dat ooit minder zal worden.

• Tiny

Jeetje, ik heb twee wassen per week, hooguit, dus ik doe alleen sorteren op donker en licht op 30 gr, en soms een wasje op 60 als ik een bed verschoon.

• Channah

Ik verschoon mijn bed iedere week, en was derhalve de lichte was op 40 graden en de andere op 30.