Stel...

• Pebbles

Je wint of krijgt op een legale manier 25 miljoen euro. Hier zou je van kunnen stoppen met werken en alles kunnen doen wat je zou willen.

Zouden jullie dan nog consuminderen? Ga je verhuizen naar een groter of beter huis? Denk je dan nog steeds aan het milieu?

Ik denk dat ik mijn leven anders zou indelen maar ik zou mijn wasmachine er niet vaker voor aanzetten (ook niet mijn huishoudster ;-) ) Ik zo nog steeds het afval scheiden etc etc…. ik zou wel het milieu meer gaan vervuilen door wat vaker te reizen met het vliegtuig….

• Pieter

Het is leuk om te dagdromen over wat te doen met 25 miljoen, maar het is niet echt zinvol.

Ten eerste is de kans om zo'n bedrag te winnen ongeveer net zo klein als de kans dat er morgen een vliegtuig op je huis neerstort.

Ten tweede is het niet echt mogelijk om goed te voorspellen hoe je reageert als zoiets zich daadwerkelijk voordoet.

Als je de lijst van 500 rijkste Nederlanders er eens op naslaat, staat er niemand in die rijk is geworden door het winnen van een loterij. Als rijkdom je ultieme wens is, kun je dus beter wat anders gaan doen dan geld uitgeven aan loterijen. Bijvoorbeeld iets met vastgoed (daar worden dan wel weer veel mensen rijk mee) of je eigen bedrijf beginnen en tot een succes maken.

• Pietje Puk

Lekker dromen.. niets mis mee….

Ik zou direct verhuizen naar een groter huis. Waar ik nu woon is echt te klein voor mijn kinderen en mijn bedrijf.

Maar consuminderen zit nu eenmaal in mijn bloed. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen veranderen. Als de worteltjes afgeprijsd zijn ga ik geen dure bloemkool eten. Ook niet als ik rijk ben.

Ik zou dan wel een huishoudster aanstellen. Hoef ik nooit meer te boenen en te poetsen.

• Pebbles

Dat is ook niet mijn vraag Pieter!

Ik wil niet weten wat je met je geld gaat doen in die zin dat ik wil weten of je nog consuminderd….als je altijd gewend bent om te consuminderen dan is het een way of life geworden, zou je met een hele hoop poen nog deze way of life aanhouden? Dat is wat ik mij afvraag….

Pieter schreef:

>

> Het is leuk om te dagdromen over wat te doen met 25 miljoen,

> maar het is niet echt zinvol.

>

• Marieke

Ik wel, ik blijf gewoon veganist, ik reis gewoon met het openbaar vervoer, ik zou gewoon nog de aanbiedingen in de supermarkt aflopen en ik zou nog steeds weigeren dier en mensonvriendelijke producten te kopen en met het vliegtuig op vakantie te gaan.

Wel gaat er een heel groot bord met “te koop” in de tuin, helaas hebben wij buren from hell.

Maar verder wil ik gewoon mijn consuminderende levensstijl aanhouden, ook al ben ik stinkend rijk;)

• Annelies

Als het kan koop ik gezondheid !!!!!!!!!!!!!

• Beheerder

Wij stoppen meteen met werken en gaan onze hobbys en dingen doen waar we nu tijd te kort voor hebben.

Blijven wonen waar we nu wonen omdat de buurt, buren en huis ons bevalt.

• Sky

Zoveel geld wil ik niet eens bezitten, dus ik ga me ook niet bedenken wat ik ermee moet aanvangen.

• Hummie

Zo erg veel hoeft voor mij niet, maar een miljoentje om een huis te kunnen kopen in een zonnig land zou wel aangenaam zijn.

Dan zou ik voor mijn huid wat vaker in de zon kunnen en wat minder vaak ziek zijn.

• Channah

Ik zou ogenblikkelijk stoppen met werken in mijn vaste baan (mijn freelance baan is te leuk om te laten schieten), en de dingen gaan doen die ik echt leuk en belangrijk vind. (Ik heb overigens helemaal geen hekel aan mijn werk, integendeel.)

Ik zou ook ogenblikkelijk de dingen aanschaffen die ik nu nog niet nodig heb, maar binnen 5 jaar zeer waarschijnlijk wel.

Ik zou voor ieder van mijn katten een eigen rekening openen, zodat - mocht ik overlijden - hun toekomst ook financieel geregeld is tot aan hun dood.

Ik zou zorgen voor een aanvulling op mijn pensioen, zodat ik kan blijven leven zoals ik nu doe.

Ik zou een bedrag opzij zetten om - mocht dat in de toekomst wenselijk zijn - zorg in te kopen. (Met die WMO ben je je leven niet zeker.)

En ik zou een donatie doen aan een aantal organisaties die zich inzetten voor mensen en dieren.